۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۶۶۰۶
فرانسه آغاز به کار ائتلاف دریایی اروپا با هدف «تضمین آزادی تردید دریایی» در خلیج فارس و تلاش برای تنش‌زدایی با ایران را اعلام کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، یک رسانه انگلیسی مدعی شده فرانسه آغاز به کار ائتلاف دریایی اروپا با هدف «تضمین آزادی تردید دریایی» در خلیج فارس و تلاش برای تنش‌زدایی با ایران را اعلام کرده است. 

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از چندی پیش ایده تشکیل ارتش واحد اروپایی را مطرح کرده و در نخستین گام پیشنهاد کرده است که ائتلافی دریایی متشکل از کشورهای اروپایی و شرکای این کشورها تشکیل شده و در خلیج فارس گشت‌زنی کند.

این ائتلاف، از ائتلافی که واشنگتن با مشارکت ۶ کشور در خلیج فارس به راه انداخته، مجزاست، اما به گفته  «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا از ایمنی تردد اطمینان حاصل شود.

آلمان، هلند و دانمارک از جمله اعضای ائتلاف اروپایی هستند. این ائتلاف قرار است در ابتدا کار خود را با حدود ۱۰ عضو آغاز کند و مقر آن در پایگاه نظامی فرانسه ابوظبی امارات عربی متحده خواهد بود.  این پایگاه قرار است ظرف چند ماه آینده عملیاتی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر