۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۵۸۲
افزایش وحشت از ویروس کرونا
به دنبال شیوع سریع ویروس کرونا در چین، نخست‌وزیر روسیه دستور داد مرز این کشور با چین در شرق دور روسیه بسته شود. همچنین امروز شرکت‌های بزرگی از تعطیل شدن فعالیت خود در چین خبر دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، به دنبال شیوع سریع ویروس کرونا در چین، نخست‌وزیر روسیه دستور داد مرز این کشور با چین در شرق دور روسیه بسته شود. همچنین امروز شرکت‌های بزرگی از تعطیل شدن فعالیت خود در چین خبر دادند.

میخائیل میشوستین، همچنین دستور داد اخبار لحظه به لحظه وضعیت ویروس کرونا در روسیه به اطلاع عموم برسد. تا کنون هیچ موردی از ابتلاء به این ویروس در روسیه اعلام نشده است.

جنرال‌موتورز بزرگترین خودروساز آمریکا در چین، به کارکنان خود اعلام کرد که کارخانه‌های خود در چین را تا ۹ فوریه بسته نگاه خواهد داشت.

بزرگترین خرده‌فروش مبلمان جهان، ای کیا، تمام فروشگاه‌های خود در چین را تعطیل کرد.

شرکت استارباکس که تا به حال بیش از نیمی از فروشگاه‌های خود در چین را تعطیل کرده است اعلام کرد که در تعطیل کردن فروشگاه‌های باقی‌مانده تردید نخواهد کرد. 

شرکت گوگل موقتاً دفتر کار خود در چین را تعطیل کرد و محدودیت‌هایی برای مسافرت کارکنان به این کشور اعمال نمود.

مایکروسافت به کارکنان خود در چین اعلام کرد که تا ۹ فوریه از خانه برای این شرکت کار کنند. آمازون هم اعلام کرد تا اطلاع ثانوی کارکنان آن حق مسافرت به چین را ندارند.

هواپیمایی‌های جهان هم مسیرهای منتهی به چین خود را کاهش می‌دهند. شرکت دلتا اعلام کرد تعداد پروازهای هفتگی خود به چین را به نصف رسانده است.

 بریتیش ایرلاینز تمام پروازهای مستقیم خود از چین و به چین را متوقف کرد. امریکن ایرلاینز هم اعلام کرد به مدت نیم ماه برخی خدمات خود در چین را لغو خواهد کرد.

چین تمام بازی‌های فوتبال داخلی این کشور در فصل ۲۰۲۰ را به تعویق انداخت.

دولت چین اعلام کرد به منظور جلوگیری از ایجاد تجمعات بزرگ و پیش‌گیری از شیوع بیشتر بیماری، ثبت ازدواج در روز ۲ فوریه، که یک روز مهم و پرطرفدار در این کشور است، را لغو خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر