۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۵۴
سفیر امارات عربی متحده در ایالات متحده آمریکا ضمن قدردانی از طرح موسوم به معامله قرن، مدعی شد که این طرح، نقطه آغاز مهمی برای بازگشت به مذاکرات تحت نظارت آمریکا و جامعه بین‌الملل است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «یوسف العتیبه» سفیر امارات عربی متحده در ایالات متحده آمریکا به طرح تحمیلی صلح بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» واکنش نشان داد.

شبکه خبری «الجزیره» به نقل از العتیبه گزارش داد که «از طرح صلح آمریکا قدردانی می‌کنیم. این طرح جدی است که بسیاری از مسائل موجود را حل می‌کند».

وی همچنین گفت که طرح آمریکا «نقطه آغاز مهمی برای بازگشت به مذااکرات تحت نظارت آمریکا و [جامعه] بین‌الملل است».

پیش از امارات، وزارت امور خارجه مصر هم امشب سه شنبه به دنبال رونمایی از طرح سازش تحمیلی آمریکا در فلسطین اشغالی، آن را طرح مهمی دانست.

در این بیانیه، دولت مصر از آنچه که تلاش‌های آمریکا برای حصول صلح فراگیر و عادلانه در ماجرای مسئله فلسطین اعلام شده است، تقدیر و تشکر کرد.

 وزارت خارجه مصر مدعی شد که این گونه‌ تلاش‌های آمریکا به ثبات و امنیت در غرب آسیا کمک خواهد کرد و پایانی برای نزاع فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خواهد بود.

قاهره در پایان از فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی خواست چشم‌انداز و طرح آمریکا برای تحقق صلح ادعایی را دقیق بررسی کنند و از ابعاد این طرح مطلع شوند و کانال‌های گفت‌‌وگو با نظارت آمریکا بین خود ایجاد کنند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امشب در یک شوی تبلیغاتی-انتخاباتی در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، معامله قرن را علنی کرد.

بر اساس این طرح ادعایی، دیگر کشور مستقلی به نام فلسطین تشکیل نخواهد شد و مسئله فلسطین نیز به فراموشی سپرده خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر