۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۶۵۳۶
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گزارش نشده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از «تابناک»، کیانوش جهانپور،رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: ساختار بیماریابی، شناسایی و مدیریت بیماری های واگیر در سراسر کشور براساس پروتکل های بین المللی و دستورالعمل های ملی فعال شده است.

وی با عنوان این مطلب که سیستم بهداشتی و درمانی کشور برای مواجهه با این بیماری آمادگی لازم را دارد، ادامه داد: در کلانشهرها و پایتخت بیمارستان های معین با بخش ایزوله منفی آمادگی پذیرش مبتلایان احتمالی را دارند.

جهانپور گفت: تیم های واکنش سریع اورژانس کشور و آمبولانس های CBRNE جهت هرگونه انتقال و اقدام فوریتی در آمادگی به سر می برند، نظام آزمایشگاهی اقدامات تشخیصی لازم را آغاز نموده و نتایج قطعی آزمایشگاهی حاکیست موارد معدود مشکوک ارجاع شده، مبتلا به کرونا ویروس جدید نبوده اند.

جهانپور در ادامه افزود: به نظر می‌رسد سطح هوشیاری مناسبی در جامعه ایجاد شده و باید مراقبت کرد که این هوشیاری به اضطراب و نگرانی بی مورد بدل نشود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکید کرد: کروناویروس جدید با مبدا چین، فعلا واکسنی ندارد، دارویی هم برای آن ساخته یا تایید نشده است و اطلاع رسانی صریح، صحیح و به هنگام انجام می شود و هموطنان توجهی به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده، نداشته باشند.

جهانپور در خصوص اینکه گفته می شود این ویروس به پاکستان رسیده است، افزود: ظاهرا یک نفر مبتلا شده اما این کشور امکان چک کردن این بیماری را ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر