۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۵۲۲
وزیر بهداشت اقدامات صورت‌گرفته برای جلوگیری از ورود "ویروس کرونا" به کشورمان را تشریح کرد از جمله اینکه از وزارت امور خارجه خواسته شده روند صدور ویزای کشورمان برای چینی‌‌ها لغو شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌‌ها و دانشکده‌‌های علوم پزشکی کشور درباره ویروس کرونا اظهار کرد: از زمان اعلام بروز مواردی از کرونای جدید در چین، نیروهای بهداشتی در فرودگاه‌‌ها و مبادی ورودی از چین مستقر شدند و امروز نیز از وزارت امور خارجه خواستیم لغو ویزا برای چینی‌‌ها اعمال شود و دریافت ویزای شهروندان چین به دریافت کارت تندرستی مقید شود.

وی ابراز کرد: قدرت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوآنزای H1N1 کمتر است، اما میزان سرایت بالایی دارد، با این حال تاکنون هیچ موردی از این بیماری را در کشور نداشته‌‌ایم.

وزیر بهداشت افزود: ویروس کرونا در سال 2002 تحت عنوان سارس، مرگ‌ومیر قابل توجهی داشت و در سال 2012 نیز تحت عنوان مرس از عربستان شایع شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در پاسخ به سؤالی درخصوص بدهی بیمه‌‌ها به وزارت بهداشت تصریح کرد: بدهی بیمه‌‌ها از جمله بدهی سازمان تأمین اجتماعی یکی از گرفتاری‌‌های وزارت بهداشت است که پرداخت‌‌های پرسنل را به تعویق می‌‌اندازد، البته اخیراً این سازمان، قسمتی از بدهی خود را پرداخت کرده و قرار است قسمتی از 5000 میلیارد تومان از بدهی باقی‌مانده این سازمان در روزهای آینده از طریق اوراق به وزارت بهداشت پرداخت شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: با این پرداخت معوقه پرداخت کارانه و اضافه‌‌کار پرستاران و کادر بیمارستان‌‌ها از 18 ماه به حدود چهار ماه تقلیل می‌‌یابد که اقدام مهمی است.

نمکی خاطرنشان کرد: با اجرای پویش 2050 تا اردیبهشت سال آینده، هزار پروژه بهداشتی درمانی در 20 استان و در هر استان 50 پروژه افتتاح می‌‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر