۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۵۶۴۹۶
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه عنوان کرد؛
یونس محمودی رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه اشرفیه در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اذعان به اینکه باید این جلسات هرماه برگزار شود، اظهار کرد: باید در بررسی موضوعات و مسائل به همه نکات توجه شود زیرا استان گیلان یک استان پربارش بوده و باید اقدامات لازم در هنگام فصل پر بارش اندیشیده شود.
به گزارش خبرگار پایداری ملی از گیلان، یونس محمودی رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه اشرفیه در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اذعان به اینکه باید این جلسات هرماه برگزار شود، اظهار کرد: باید در بررسی موضوعات و مسائل به همه نکات توجه شود زیرا استان گیلان یک استان پربارش بوده و باید اقدامات لازم در هنگام فصل پر بارش اندیشیده شود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر ارتباط نهادهای خدمات رسان با یک دیگر گفت: اگر نهادهای مختلف با سازمان هواشناسی نهایت همکاری را کرده و اطلاعات بارشی را از این سازمان دریافت کنند می توان میزان خسارت حاصل از بارش باران و برش را کاهش داد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: پدافند غیر عامل پدافند غیرعامل باعث ایجاد آرامش در جامعه می شود و اجرای درست آن یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اذعان به اینکه باید جلسات پدافند غیر عامل هرماه برگزار شود، تصریح کرد: پدافند غیر عامل و اجرای درست آن یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد لذا اگر تمامی روسای ادارات درخواست دارم در این جلسات شرکت و جلسات و همچنین جلسات کمیسیون ها را هرماه برگزار کنند.

محمودی با تاکید بر توجه به آب رسانی به موقع به زمین های کشاورزی، بیان کرد: یکی از مهمترین اهدافِ پدافند غیر عامل آب رسانی به موقع به زمین های کشاورزی و توجه به مناطق روستایی است زیرا در این صورت از ایجاد ناامیدی و اختلاف در مناطق روستایی جلوگیری می شود.

در ادامه معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری نیز با بیان اینکه مسئولان باید قانون مدیریت بحران را بررسی کنند، اظهار داشت: اگر مدیران این قانون را مطالعه کنند در مواقع حساس می توان از آسیب جلوگیری کرد.

حمید رضائی با اشاره به دلایل پیشگیری از بحران در آستانه اشرفیه افزود: عدم توجه به قانون مدیریت بحران باعث افزایش خسارات حاصل از بحران می شود و باید تمام ارگانها و نهادها قبل از وقوع بحران راه های کاهش خسارت و موارد پیشگیرانه را بررسی و مشخص کنند.

وی با اذعان به اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می برد تصریح کرد: وقتی کارهای عمرانی در کشور به سختی انجام می شود و در این شرایط باید از امکانات زیر ساختی که میلیون ها تومان برایش هزینه شده است مراقبت کرد و لازمه انجام آن اجرایی شدن مصوبات است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه برای جلوگیری از آسیب های بحران تاکید کرد: دوگانه سوز شدن نانوایی ها، هماهنگی با اوقاف و مساجد برای ورود مسافران به مساجد در صورت وقوع بحران، کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب، بررسی و فراهم آوردن ماشین آلات باید انجام شود تا اگر مشکلاتی در شهرستان به هنگام وقوع برف ایجاد شد بتوان آن را برطرف کرد.

رضائی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید خود را جزئی از مردم بدانند گفت: مردم انتظار دارند مسئولان در مواقه حساس و بحرانی در کنارشان باشند که تاکنون اینگونه بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر