۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۶۴۷۸
معاون دبیر کل حزب الله ثمره خون شهید سردار سلیمانی و همرزمانش را خروش سلسله وار ملت‌های منطقه علیه اشغالگری آمریکا خواند و گفت حمله به عین الاسد نشان داد آمریکا در برابر عزت و مقاومت ایرانی‌ها کم آورده است.
به گزارش پایدارذی ملی به نقل از خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله طی نطقی در مراسم چهلم یک عضو فرماندهی حزب الله در منطقه «البقاع» لبنان که روز شنبه در مرکز فرهنگی «امام خمینی» در بعلبک و در حضور وزیر بهداشت و شماری از اعضای پارلمان، شهردارها و فعالان دینی و اجتماعی برگزار شد، آمریکا را عامل مصائب و مشکلات عصر حاضر ملت‌ها در منطقه و دنیا خواند.

به گزارش پایداری ملی، معاون دبیر کل حزب الله گفت: «آمریکا عامل بحران‌ها، مصیبت‌ها، هرج و مرج و مشکلات مردم در منطقه ما و جهان در عصر حاضر است. این یک واقعیت است که آمریکا  شیطان بزرگ نامیده می‌شود و این یک ویژگی واقعی و صحیح است؛ زیرا آمریکا در هیچ کشوری دخالت نکرده مگر که آن را خراب کرده است».

وی افزود: «آمریکا برای سرقت نفت وارد  یک کشور می‌شود. آمریکا برای سرقت اقتصاد وارد یک کشور می‌شود. آمریکا برای سرقت تصمیم سیاسی وارد یک کشور می‌شود، به گونه‌ای که همه کشورهای جهان با دولت آمریکا مشکل دارند ، از روسیه گرفته تا چین، ونزوئلا، کشورهای عربی و اسلامی، حتی دوستان آمریکا نیز با آن مشکل دارند و غده سرطانی اسرائیل به دلیل آمریکا همچنان ادامه دارد».

به باور شیخ نعیم قاسم آمریکا با ملت‌ها شریک می شود تا نعمت‌هایشان را غارت کند و به آنها چیزی ندهد. آمریکا قولی نداده که پایش ایستاده باشد. معاهداتی را امضا کرده اما از اول تا آخرش بر خلاف آن عمل کرده است. همان کاری که با توافق هسته‌ای ایران کرد. این‌ها را از سر استبداد و زورگویی می‌کند. بنابراین آمریکا مسبب مشکلات و نه سازنده راه حل‌هاست.

ثمره خون حاج قاسم «نه به آمریکا در کل منطقه» است

معاون دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: «سپاس خداوند را که توفیق داشتن شهدای بزرگی نصیب حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را نصیبمان کرد زیرا شهادت آنها حیات تازه‌ای بخشید و خروش میلیونی مردم را در خیابان‌های ایران، عراق و دیگر جاها رقم زد تا یکصدا فریاد نه به آمریکا در منطقه ما را سر دهند. این ثمره خون حاج قاسم است . هر کسی که راهپیمایی‌های میلیونی در ایران را دید اعتراف کرد که چنین راهپیمایی‌هایی نه در تاریخ و نه در قرن حاضر برای هیچ رهبری در دنیا برپا نشده بود.  این نشان دهنده ریشه‌دار بودن خط (مقاومت) و اهمیت ارتباط مردم با این خط است».

نعیم قاسم راهپیمایی میلیونی ضد اشغالگری مردم عراق را هم بیانگر یکصدایی ملت عراق با ملت ایران در دفاع از استقلال و مقاومت و مقابله با اشغالگر آمریکا و همه اشکال اشغالگری خواند و گفت: «آمریکا توطئه می‌کند اما این به معنای موفقیتش نیست. ما شاید ضعیف باشیم، اما مقاومت می‌کنیم و صبور هستیم و به اذن پروردگار نتایج بزرگ و مثبت آن با این صبر و مقاومت نصیبمان خواهد شد».

آمریکا در برابر عزت و مقاومت ایرانی‌ها کم آورد

معاون دبیر کل حزب الله در ادامه با طرح این پرسش که چه کسی گفته آمریکا در هر کاری بخواهد موفق می‌شود، افزود:« آمریکا در سال 2006 تصمیم گرفت جنگ علیه لبنان به راه افتاد، اما در این جنگ شکست خورد. آمریکا تصمیم گرفت داعش را به منطقه آورد تا همه زیر زور تکفیری‌ها بروند، اما تکفیر و تکفیری‌ها شکست خوردند. آمریکا با ناوگان‌های خود تصمیم گرفت تهدید و وحشت راه اندازد، اما جمهوری اسلامی پهپاد آن را زد و پایگاه آن را در عین الاسد موشک باران کرد و آمریکا هم نتوانست به این عزت و  مقاومت پاسخ دهد، زیرا می‌داند ایران ساکت نخواهد نشست و پاسخ می‌دهد. بنابراین ما می‌توانیم آینده خود را بدون دخالت آمریکا و شروط آن بسازیم.

از فلسطین غافل نیستیم

شیخ نعیم قاسم درباره تلاش اسرائیل برای سوء استفاده از سرگرمی دنیا با نبرد خیالی که آمریکا در کشورهای منطقه ساخته است، گفت: «اسرائیل می‌خواهد از این شرایط برای سرقت فلسطین و خاک فلسطین بهره برداری کند(اشاره به معامله قرن)، اما ما فراموش نمی‌کنیم که اسرائیل اشغالگر است و از مقاومت دربرابر آن دست برنمی‌داریم. در کنار گروه‌های شریف مقاومت برای آزادسازی اراضی و حفاظت از آن خواهیم بود».

گروه‌هایی در لبنان از سر عقده‌گشایی شریک در آشوب شده‌اند

معاون دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از تشکیل سریع دولت لبنان در مقایسه با دولت‌های قبلی که چندین ماه تشکیل آن طول می‌کشید، گفت: «این دولت دولتی لبنانی است، زیرا از طریق پارلمان و نمایندگان ملت و مطابق با ساز و کارهای قانونی تشکیل شده است.

شیخ نعیم قاسم ادعای حزبی بودن دولت لبنان را بی ارزش خواند و گفت: «این حرف‌ها تغییری در معادله ایجاد نمی‌کند، زیرا عقده گشایی از تشکیل دولت لبنان به حساب می‌رود. زیرا برخی گروه‌ها در لبنان هرج و مرج را قبول دارند و در آن شریک هم می‌شوند تا اینکه بخواهند دولتی کارآمد تشکیل شود  که برای منافع لبنان کار کند، زیرا آنها بخشی از این دولت نیستند این مشکل آنهاست وگرنه دولت مشکل ندارد».

اغتشاشگران نمی‌توانند روند کار کشور را عوض کنند

معاون دبیر کل حزب الله بر ضرورت فراهم شدن فرصت برای دولت جدید لبنان به منظور تلاش برای برای برون رفت این کشور از بحران اقتصادی، اجتماعی، مالی گفت:«برخی اغتشاشگران و متعرضان به املاک عمومی و خصوصی نمی‌توانند روند کار کشور را و گزینه‌های ملت را عوض کنند. این دولت هم باید فرصت خود را برای پیشرفت غنیمت شمرد و برای منافع ملت کار کند».

معاون دبیر کل حزب الله گفت: «مایک پاپمئو وزیر خارجه آمریکا در کمال بی ادبی از حضور حزب الله در لبنان برای دولت لبنان ابراز نگرانی می‌کند در حالی که در واقع امر  لبنان به دلیل دخالت آمریکا در امور آن نگران است. اگر دولت با ساختار کنونی آن تشکیل شد به دلیل مشارکت کارآمد حزب الله و همکاری آن با گروه‌ها بود با کسانی که خواهان آبادانی و توسعه کشورشان هستند در هر حال باید پیش رفت و توجه زیادی به اتهام ها از گوشه و کنار نداشت».

شیخ نعیم قاسم در پایان بر عزم راسخ حزب الله برای تلاش در راستای منافع ملت لبنان تاکید کرد و افزود: «دولت هم با همه طرف‌های آن مسئولیت کامل خود را برای تحفقق خواسته‌های معترضان پذیرفته است، کسانی که با صداقت و از سر درد تظاهرات کردند. این قضیه همواره باید لحاظ شود؛ اما دولت هم نباید آنچنان به کسانی توجه کند که فقط خواهان هرج و مرج لبنان هستند. ما طرفدار تشکیل دولت و موفقیت دولت هستیم و طرفدار صاحبان هرج و مرج و منافع شخصی نیستیم و به امید خدا این دولت در کار خود موفق خواهد باید باید به آن فرصت دهیم».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر