۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۶۴۴۹
سردار سلیمانی:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:غرب در مواجهه با انقلاب اسلامی وقتی در فضای حقیقی شکست خورده، تلاش کرده در فضای مجازی این شکست را به پیروزی تبدیل کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (شنبه) در مراسم پنجمین دوره جشنواره ابوذر با درود به روح امام خمینی و شهدای اسلام به ویژه شهید سلیمانی اظهار داشت: در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید به یکی از بزرگترین دستاوردهای جمهوری اسلامی پرداخت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته و فهرست این دستاوردها طولانی است ولی یکی از این دستاوردها که به آن کم پرداخته شده، بازیابی هویت ایرانی اسلامی ما در سایه پیروزی انقلاب اسلامی است.

رئیس بسیج گفت: هویت ملی قبل از انقلاب کاملاً برنامه ریزی شده بود تا هویتی که در قرون متمادی در میان ملل دنیا برای ایران عزیز جایگاه رفیعی قائل شود را کنار بگذارد.

سردار سلیمانی افزود: تمامی مقدرات ما به گونه‌ای برنامه ریزی شده بود تا در راستای استکبار کار انجام شود و در واقع آنان بودند که تصمیم می‌گرفتند ایران در چه پیمانی وارد شود و چه ارزش‌هایی را محترم بشمارد.

وی بیان کرد: شهید مطهری می‌فرمایند که اگر ارزش‌های ایرانی اسلامی را از تمدن اسلامی بگیرند دیگر این تمدن چیزی نمی‌ماند.

رئیس سازمان بسیج اضافه کرد: قدرتی که در دویست سال گذشته ایجاد شد و اراده خود غربی‌ها را به دیگر ملل تحمیل کردند، در سایه همین تمدن ایرانی اسلامی بود که با نهضت ترجمه به آن سوی مرزها منتقل شد و غرب از آن سوءاستفاده کرد. در دوران پیش از انقلاب هر آن کس که آزادی خواه بود با فشار روبرو بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سرزمین ما را هویت بخشید. در مقطع جنگ تحمیلی نیز دشمن فکر می‌کرد با بر هم خوردن نظام بروکراتیک کشور، می‌توانند ایران را تجزیه کنند. البته آنها پیش از جنگ نیز تلاش کردند که کشور را تجزیه کنند ولی مردم ایستادند و مقاومت کردند و دشمن شکست خورد؛ آنها نمی‌خواستند هویت اسلامی ایرانی شکل بگیرد.

رئیس بسیج تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد زبان فارسی نیز تاکید دارند که باید در علم به پیشرفت برسیم تا دیگران برای فراگیری علم زبان فارسی را بیاموزند و در بیانیه گام دوم بعد از استقرار تمدن اسلامی، زبان فارسی مورد اهمیت قرار گرفته است.

سردار سلیمانی گفت: ملت ایران هوش، ذکاوت و منابع طبیعی بالایی دارد، رهبری هوشمند و سابقه تمدن سازی دارد. برخی کشورهای منطقه نیز چنین ایده‌هایی دارند ولی در حقیقت این ملت ایران است که در سایه انقلاب اسلامی توانسته در مسیر تمدن نوین اسلامی گام بر دارد.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و بازیابی هویت اسلامی و ایرانی بوده است.

رئیس بسیج اضافه کرد: دشمن هویت ایرانی و اسلامی را هدف قرار گرفته و تلاش زیادی را در این راستا با بهره گیری از رسانه‌ها می‌کند. دشمن با میلیون‌ها دلار در نقطه مقابل جایی است که ملت ایران در حال حرکت است. دشمن با کمک از فضای مجازی می‌خواهد هویت جمعی ما را خدشه‌دار کند و هویت فردی ببخشد و سبک زندگی غربی را ترویج کند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: نظام سلطه سالیانه میلیاردها دلار برای ترویج ارزش‌های خود تبلیغ می‌کند و اگر ما توجه نکنیم و تحت تأثیر ترویج این تبلیغات قرار گیریم، از جمع ملت بزرگ جدا شده و در درجه اول خودباوری را از دست داده و ثانیاً دیگران را مؤثر می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: در غرب بشریت دچار بحران شدید است و تمدن غرب به رغم پیشرفت ظاهری دچار بحران انسانی شده و ارزش‌های انسانی را از دست داده است. غرب در مواجهه با انقلاب اسلامی وقتی در فضای حقیقی شکست خورده، تلاش کرده در فضای مجازی این شکست را به پیروزی تبدیل کند.

رئیس بسیج تصریح کرد: در مورد شهادت سردار سلیمانی نیز همین گونه بوده است. اسطوره‌ها همیشه در میان مردم جایگاهی ویژه دارند. همه معتقد هستند که تمدن ایرانی از اسلام جدا شدنی نیست و علامه مطهری به این موضوع اشاره کردند. غرب و نظام سلطه و رئیس جمهور تروریست آمریکا فکر می‌کرد به پیروزی دست یافته است.

سردار سلیمانی گفت: ما حاج قاسمی داشتیم که چهل و یک سال با دشمنان اسلام جنگید. حاج قاسم از حوزه رسانه دور نبود و بعد از جنگ یک رسانه به نام ثارالله را برای جنوب شرق کشور منتشر کرد که هنوز هم چاپ می‌شود. وقتی این شهادت رخ داد، نبرد دیگری توسط حاج قاسم شروع شد که پایانش پایان نظام سلطه خواهد بود و آنچه در تشییع پیکر حاج قاسم دیدم و حضور ۲۵ میلیون نفر در این مراسم در شهرها و آنچه دیروز در عراق دیدیم، مصداق مبارزه جدید حاج قاسم است و چیزی برای ترامپ و آمریکا جز نفرت و بدبینی در سطح جهان نماند.

وی ادامه داد: جبهه انقلاب و ملت ایران باید نقش رسانه را بازتعریف کند و ظرفیت آن را بازشناسایی کند و در جهت تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی از آن کمال استفاده کند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که اهداف ثابت است ولی روش‌ها متفاوت است. همین موضوع در حوزه رسانه نیز وجود دارد و وجود نظرات مختلف به استحکام ما منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توطئه‌های دشمن باید با ظرفیت رسانه‌های داخلی شکست بخورد. نظام سلطه با بهره گیری از رسانه، فضای مجازی و ماهواره شکست را به پیروزی تبدیل می‌کند. مثلاً در مورد ارزش پول ما نیز همینگونه عمل شد. ارزش پول ملی ما بالاتر از این جایی است که الان وجود دارد ولی دشمن با بازی رسانه باعث کاهش ارزش پول ملی ما شد.

رئیس بسیج تصریح کرد: خنثی کردن عملیات گسترده و پیچیده دشمن، پیگیری خواسته‌های مطالبات مردم در موضوع مقابله با فساد، رانت و ویژه خواری و امید آفرینی برای جوانان و نوجوانان از اهم وظایف رسانه‌ها است. ما باید میدان را برای جوانان و نوجوانان باز کنیم و این وظیفه رسانه است.

سردار سلیمانی گفت: فساد و خوی اشرافی گری نه در آرمان‌های امام راحل جا دارد و نه در افکار مقام معظم رهبری است. باید رسانه‌ها در این زمینه ورود کرده و مطالبات مردم را فارغ از اندیشه سیاسی را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: هر کس در جهت منافع شخصی یا گروهی خاص و خلاف نظر مردم، انقلاب و امامین انقلاب قرار گیرد، باید توسط رسانه معرفی شود. هیچ جای جمهوری اسلامی مسائلی مانند فساد نبوده و آن چه وجود دارد، انحراف برخی از آرمان‌های انقلاب است و رسانه باید در این حوزه گام بر دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر