۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۶۴۴۵
رئیس شورای عالی قضایی عراق با اشاره به پیگیری ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در عراق گفت: تحقیقات در این زمینه شروع و برای رسیدگی قضایی پرونده بزرگی تشکیل شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس قوه قضائیه صبح امروز در تماس تلفنی با آقای فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق بر پیگرد حقوقی و همه‌جانبه جنایت آمریکایی‌ها در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان تأکید کرد.

در این تماس تلفنی؛ فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق با تأکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی از قهرمانان مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق اشغالی عراق از دست داعش بودند، افزود: شهید سلیمانی مهمان دولت عراق بود و همه جزئیاتی که جنابعالی در خصوص ابعاد حقوقی داخلی و بین المللی این موضوع گفتید مورد قبول ما است.

زیدان افزود: به جنابعالی اطمینان می‌دهم که از همان ساعات اولیه در عراق تحقیقات در این زمینه شروع و برای رسیدگی قضائی پرونده بزرگی تشکیل شده است. ما با دقت زیادی روی این موضوع متمرکز هستیم و به صورت مستمر و روزانه مراحل را دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در تحقیقات بدون ملاحظه عمل خواهیم کرد، افزود: در زمینه بین المللی آماده همکاری و اقدام مشترک با جمهوری اسلامی تا حصول نتیجه در محاکم بین المللی هستیم.

در پایان این مکالمه، رئیس قوه قضائیه کشورمان پیگیری این موضوع را به وزیردادگستری و معاون امور بین الملل قوه قضائیه محول کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر