۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۶۴۴۰
نتایج یک بررسی که توسط شرکت اوراکل انجام شده نشان می‌دهد، هوش مصنوعی تصورات افراد در مورد محیط‌های کاری آنها را هم تغییر خواهد داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، بررسی مذکور که با همکاری ۸۳۷۰ مدیر، کارمند و مدیر حوزه منابع انسانی در ده کشور جهان انجام شده، نشان می‌دهد همه گیرشدن هوش مصنوعی رابطه میان کارمندان و کارفرمایان را به طور گسترده‌ای تغییر می‌دهد.

بر اساس همین تحقیق ۶۴ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که به ربات‌ها بیش از مدیران خود اعتماد خواهند داشت. بنابراین می‌توان تصور کرد که در آینده هوش مصنوعی با اقبال کارمندان مواجه شود و جای پای خود را در محیط‌های اداری و کاری به سرعت باز کند. در مجموع کارمندان در مورد امکان استفاده از هوش مصنوعی خوش بین و هیجان زده هستند.

همچنین ۵۰ درصد از کارمندان هم گفته‌اند توصیه‌های ربات‌ها را می‌پذیرند. بیشترین میزان اعتماد به ربات‌ها با ۸۹ درصد مربوط به کشور هند است و کمترین میزان این اعتماد با ۵۴ درصد مربوط به کشور انگلستان است. همچنین مردان (۵۶ درصد) بیش از زنان (۴۴ درصد) حاضر به پذیرش توصیه‌های ربات‌ها هستند.

نکته جالب دیگر اینکه ۸۲ درصد از کارمندان گفته‌اند فکر می‌کنند ربات‌ها بهتر از مدیرانشان می‌توانند امور مختلف را انجام دهند. از جمله این امور می‌تواند به ارائه غیر مغرضانه و بی طرفانه اطلاعات، برنامه ریزی کاری، حل مشکلات و مدیریت بودجه اشاره کرد.

البته پاسخ دهندگان گفته‌اند مدیران آنها هم برخی امور را بهتر از ربات‌ها انجام می‌دهند که عبارتند از درک احساسات افراد، راهنمایی آنها و ایجاد فرهنگ کاری مناسب.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر