۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۶۳۲۸
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی:
مدیرخبرگزاری ایرنا در استان آذربایجان شرقی به منظور توسعه فرهنگ رسانه‌ای با آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، آقایی، در این دیدار با تاکید بر اهمیت حوزه رسانه در پدافند غیرعامل اظهار داشت: جنگ‌های عرصه جدید جنگ رسانه‌ای بوده و عامل اصلی پیروزی در جنگ‌های عامل در قرن بیست و یکم مدیریت بر افکار عمومی مردم است. 

وی در ادامه بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دفاع عامل بود و در حال حاضر دفاع غیرعامل حاکم است و رمز پیروزی دفاع غیرعامل مشارکت بالای مردم در جامعه است. مشارکت بالا نیز عامل پیروزی در جنگ رسانه‌ای خواهد شد.

وی در ادامه افزود: وقایع اخیر کشور نشان داد که دنیا بر روی جنگ نرم و اطلاع رسانی استوار است و مدیریت افکار عمومی پایه و اساس جنگ‌های نرم فعلی است که در این راستا اهمیت جایگاه رسانه به خوبی نمایان می‌گردد چراکه در دنیای عصر حاضر رسانه تاثیر مستقیم بر تک تک افراد جامعه داشته و از این منظر هر فرد می تواند نقش اساسی در جامعه ایفا نماید. ایشان، یکی از راه‌های برون رفت از سایه سنگین رسانه‌های خارجی را ایجاد پدافند رسانه‌ای در حوزه‌های هشت گانه پدافند غیرعامل دانست.

عزیزی نیز ضمن توصیف فضای رسانه‌ای کشور و دنیا در عصر حاضر اظهار داشت: جهان کنونی رسانه محور بوده و رفتارهای کشورها و مردم را رسانه‌ها رقم می‌زنند؛ رسانه‌ها با مدیریت افکار عمومی می‌توانند جامعه یک کشور را به سوی التهاب یا آرامش سوق دهند. انتشار خبر در چند ثانیه می‌تواند هم مفید باشد و هم مضر، پس باید با مدیریت آن همیشه طرف مثبت قضیه ایستاد و حرکت نمود در نتیجه کار رسانه راه رفتن روی لبه تیغ است.

برای توسعه فرهنگ رسانه‌ای جامعه تشکیل پدافند رسانه‌ای ضروی است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر