۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۶۳۲۶
فرماندار منوجان:
فرماندار منوجان گفت: لازم است اصول پدافند غیرعامل را در ساخت و سازهای خود بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم تا در زمان وقوع این حوادث شاهد به حداقل رسیدن آمار تلفات و خسارت‌های جانی و مالی باشیم.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از کرمان، جلسه شورای پدافند شهرستان منوجان در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا این جلسه، محمد محمودی فرماندار منوجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و محکوم نمودن عملیات تروریستی آمریکای جنایتکار و همچنین تسلیت به مناسبت جان باختن هم وطنان عزیزمان در سانحه هواپیمایی جلسه را با قرائت فاتحه به روح این عزیزان آغاز کرد.

فرماندار منوجان در ابتدا به حساسیت زمانی و مکانی منطقه پرداخت و نقش پدافند غیرعامل را بیش از پیش حیاتی و ضروری برشمرد و افزود: همه تلاش‌های شورای پدافند در چنین برهه زمانی نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: منابع و دارایی، تهدیدات و میزان توانایی در مقابل تهدیدات و مصون‌سازی منابع، سه ضلع پدافند غیرعامل هستند و باید شیوه‌‌های مقابله با انواع تهدیدات را به روز کرده و توانایی مقابله با تهدید دشمن را بالا ببریم.

فرماندار شهرستان منوجان با تاکید بر اصول پدافند غیرعامل در سازه ها اذعان داشت: لازم است اصول پدافند غیرعامل را در ساخت و سازهای خود بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم تا در زمان وقوع این حوادث شاهد به حداقل رسیدن آمار تلفات و خسارت‌های جانی و مالی باشیم.

محمودی با تاکید بر اقدامات اثربخش درحوزه پدافند غیرعامل اعلام داشت که برای انجام اقدامات در بخش پدافند غیرعامل باید بتوانیم در بخش تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور ورود پیدا کنیم.

فرماندار منوجان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های شهرستان، خاطرنشان کرد: بدون شک باید با مقاوم ‌سازی ساختمان‌ها و تقویت زیرساخت‌های شهرستان در برابر تهدیدات، شاهد کاهش خسارت‌های معنوی و مادی ناشی از این تهدیدات و حوادث باشیم.

در ادامه فرماندار منوجان یکی از اهداف پدافند غیرعامل را افزایش بازدارندگی در برابر دشمن خواند و گفت: پدافند غیرعامل یعنی مصون‌سازی و هدف از آن کاهش آسیب ها و افزایش بازدارندگی ها در مقابل تهدیدها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر