۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۶۳۰۳
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات، داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات داخل در ۲۰ درصد باقیمانده نیز وجود دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سید مجید صدری با تاکید بر اینکه اقتصاد ما باید از وابستگی خود به نفت جدا شود و در بخش صادرات غیرنفتی قدرتمندتر ظاهر شویم، گفت: حمایت از تولید داخل جزو برنامه‌های شرکت مخابرات قرار داشته و طی دو سال گذشته نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم.

وی یکی از راههای نجات کشور را تقویت بخش تولیدات داخلی و صادرات محصولات ایرانی عنوان کرد و افزود: با کاهش فروش نفت به دلیل تحریم‌های یکجانبه، صادرات غیرنفتی یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

صدری با تاکید بر سیاست حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از مولفه های صادرات غیرنفتی، خاطرنشان کرد: تولید کیفی علاوه بر فراهم کردن مقدمات صادرات بیشتر، زمینه‌ساز تولید بهتر و باکیفیت‌تر است که در نهایت به بهبود وضعیت اشتغال و توسعه اقتصادی می انجامد.

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات، داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات داخل در ۲۰ درصد باقیمانده نیز وجود دارد، اضافه کرد: با اقداماتی که طی یک سال گذشته در صنعت مخابرات انجام شده، ۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.

وی بر لزوم توجه تولیدکنندگان داخلی به نیاز کشورهای منطقه نیز تاکید کرد و گفت: اگر مشکلات داخلی مانند تعرفه‌ها برطرف شود، می‌توانیم در حوزه تولیدات مخابراتی، صادرات نیز داشته باشیم. از این رو نمایشگاهی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو) می تواند زمینه ساز آشنایی و ورود شرکت ها به عرصه بین المللی باشد.

صدری با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مسیرهای اقتصاد مقاومتی در کشور، ورود شرکت های فنی و مهندسی به بازارهای بین المللی است، ادامه داد: یکی از راههای ارتباط گیری شرکت‌های خدماتی و تولیدی داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تجار و بازرگانان خارجی و معرفی توانمندی های صادراتی این شرکت ها، می تواند حضور در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران باشد.

چهارمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران  ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه با تاکید بر ضرورت توجه به فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و همچنین افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال، در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با حضور کشورهای مختلف برگزار می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر