۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۶۲۹۱
ویروس بیماری اسرار آمیزی که شباهت زیادی به ذات الریه دارد بتدریج در شهرهای مختلف چین شیوع پیدا کرده و باعث بیماری چند نفر شده است از جمله در پکن که روز گذشته اعلام شد سه تن به این بیماری مبتلا شده اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا این بیماری از شهر ووهان در مرکز چین آغاز شد اما حالا اخبار دریافتی نشان می دهد که دستکم چندین نفر در شهرهای شن جن در جنوب، شانگهای در شرق و پکن در شمال چین به آن آلوده شده اند طبق گزارش ها این افراد از شهر ووهان دیدن کرده بودند این اولین باری است که مقامات چینی تایید موارد ابتلا به این ویروس در خارج از شهر ووهان را اعلام می کنند.

پیشتر نزدیک به ۵۹ نفر در شهر ووهان کانون شیوع ویروس به آن مبتلا شده بودند اما تازه ترین آمار نشان می دهد که شمار مبتلایان در سراسر چین به 198 نفر افزایش یافته است موضوعی که به دلیل همزمانی به تعطیلات عید بهار چین، مردم این کشور را نگران کرده است.

مقامات ووهان همچنین گفتند که یک بیمار دیگر نیز جان خود را از دست داده که بدین ترتیب تعداد افرادی که در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، به ۳ تن رسید ۹ تن دیگر در شرایط بحرانی بسر می برند.

همزمان از تایلند هم خبر می رسد که دو گردشگر چینی به این ویروس تاجی شکل آلوده شده اند در ژاپن نیز یک شهروند چین به این بیماری مبتلا شده است تایوان، هنگ کنگ و همچنین کشورهای سنگاپور، نپال و ویتنام از نظارت بر چندین نفر خبر داده اند که ظاهرا به همین ویروس آلوده هستند.

هنوز مشخص نیست این افراد چطور به این ویروس آلوده شده اند برخی از بیماران جدید در قرنطینه هستند اما کارشناسان و پزشکان می گویند اولین مبتلایان در ووهان در بازار محصولات و تولیدات آبزی به این ویروس مبتلا شده اند و زیاد به آنجا تردد می کرده اند.

در هنگ کنگ نزدیک به ۹۰ نفر بیمار شده اند که از میان آنها ۱۴ نفر درمان و مرخص شده اند سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است احتمال شیوع گسترده تر وجود دارد و افزوده است که شناخته های ما از این بیماری و ویروس زیاد نیست.

کمیسیون بهداشت ملی چین از دولت های محلی خواسته است تا اقدامات نظارتی را تقویت کرده و تایید هر مورد جدید ابتلا به این بیماری را فورا اطلاع دهند.

انتظار می رود که بیشتر جمعیت چین طی دوره تعطیلات سال نو چینی که از روز جمعه آغاز می شود، به سفر بروند اما موضوع کنترل این بیماری باعث‌نگرانی مردم شده است.

در همین ارتباط کمیته ملی بهداشت و تندرستی چین اعلام کرد: کارشناسان معتقدند که در حال حاضر وضعیت بیماری قابل پیشگیری و مهار است ولی منشاء ویروس هنوز شناسایی نشده و راه انتقال ویروس نیز مشخص نیست و جهش ویروس باید تحت نظارت جدی قرار گیرد.

این کمیته از ادارات سراسر کشور درخواست کرد که نظام گزارش روزانه و گزارش صفر را از امروز به اجرا بگذارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر