۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۶۲۸۹
تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد دارایی میلیاردرهای جهان که بیش از ۲ هزار نفر می‌شوند، بیش از داشته‌های ۴.۶ میلیارد نفر است. ضمن آنکه دارایی چند میلیاردر ترزا اول جهان بیش از داشته‌های همه زنان قاره آفریقاست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا - یافته‌های سازمان آکسفام (Oxfam) نشان می‌دهد، مجموع ثروت ۲ هزار و ۱۵۳ میلیاردر جهان بیش از داشته‌های ۶۰ درصد جمعیت کره زمین یا چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر است.

همچنین دارایی ۲۲ میلیاردر تراز اول جهان از جمله بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت و جِف بزوس (Jeff Bezos) مالک شرکت آمازون، بیش از ثروت همه زنان قاره آفریقاست.

گزارش آکسفام به این نکته اشاره دارد که در یک دهه گذشته بر شمار میلیاردرهای جهان افزوده شده و این مرهون سیاست‌های اقتصادی آمریکا همچون تجدیدنظر در نظام مالیاتی آمریکاست که مالیات از ثروتمندان و شرکت‌های آمریکایی را کم کرد و در کنار آن، قوت گرفتن بازار بورس بوده است.

گزارش آکسفام همچنین بر این موضوع اشاره دارد که این امر موجب بوجود آمدن نوعی اقتصاد جهانی می‌شود که در آن گسست بین افراد بی‌نهایت ثروتمند با بقیه جمعیت جهان بیشتر می‌شود.

آکسفام، سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی در جهان، متشکل از ۱۵سازمان در ۹۸ کشور است.

تارنمای خبری « بیزینس اینسایدر » نیز دارایی بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت را تا ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی ۱۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد، در حالی که ثروت جف بزوس مالک شرکت آمازون در ژانویه ۲۰۲۰  نزدیک به ۱۱۷ میلیارد دلار اعلام شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر