۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۶۲۸۸
رژیم صهیونیستی در حالیکه با قدرت موشکی نیروهای مقاومت روبرو است، بودجه دفاعی تا میزان ۶۰۰ میلیون دلار برای مقابله با موشک ها و همچنین تقویت سامانه دفاع هوایی اختصاص می دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا -روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، "موشه کخلون" وزیر دارایی و "آویو کوخاوی" رییس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر توافق کردند که نیروی زمینی این رژیم برای شروع طرح سامانه دفاع هوایی ۲ میلیارد "شکل" (حدود ۵۸۰ میلیون دلار) دیگر دریافت کند.

میزان طرح اختصاص یافته به ارتش در دیدار دیروز کخلون و کوخاوی با "نفتالی بنت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مورد توافق قرار گرفته است.

این طرح که با عنوان "آمادگی و تغییر" ارائه شده است، پس از حملات سنگین موشکی "حماس" به سرزمین های اشغالی در اوایل سال جاری مطرح می شود. گروه های مقاومت در اردیبهشت ماه امسال در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی حدود ۷۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

همچنین در آبان ماه نیروهای مقاومت در واکنش به ترور "بهاء ابوعطا" فرمانده "گردان قدس سازمان جهاد اسلامی فلسطین" پاسخ موشکی سختی را به تجاوز صهیونیست ها دادند.    

به گزارش جروزالم پست، در بخشی از این طرح، رژیم صهیونیستی در حوزه هایی از قبیل تسلیحات، نیروی انسانی و همچنین افزایش توانایی اطلاعاتی برای شناسایی افراد در مناطق شهری سرمایه گذاری می کند.

روزنامه جروزالم پست مدعی است که ارتش صهیونیستی میزان قابل توجهی موشک های هدایت شونده دقیق، پهپادهای متوسط و سامانه های دفاع هوایی دیگری تدارک خواهد دید.

ارائه این طرح درحالی است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مهر ماه امسال در نشست کابینه امنیتی این رژیم خواستار بودجه یک میلیارد شِکِلی (حدود ۲۸۷ میلیون دلار) برای ساخت سامانه دفاع موشکی پیشرفته شده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر