۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۲۸۷
"یئو بی یین" وزیر محیط زیست مالزی با بیان اینکه کشورش سطل زباله جهان نخواهد بود اعلام کرد که مالزی ۱۵۰ کانتینر ضایعات پلاستیک را که از کشورهای توسعه یافته عمدتا غربی وارد شده بود، به آنها عودت داده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا رسانه های آسیایی گزارش دادند: مالزی در سه ماه سوم سال گذشته میلادی  ۱۵۰ کانتینر زباله پلاستیکی را به ۱۳ کشور عمدتا ثروتمند غربی ارسال کرده است.

 به گفته این مقام مالزیایی از ۱۵۰ کانتینر بازگشت داده شده، ۴۳ مورد به فرانسه، ۴۲ مورد به انگلستان، ۱۷ مورد به آمریکا، ۱۱ کانتینربه کانادا، ۱۰ مورد به اسپانیا و مابقی به هنگ کنگ، ژاپن، سنگاپور، پرتغال، چین، بنگلادش، سریلانکا، لیتوانی و لیتوانی بازگشت داده شدند.

وی افزود:  افرادی که می خواهند مالزی را به سطل زباله جهانی تبدیل کنند، صرفا می توانند رویای آن را داشته باشند.

مسیر جهانی میلیون ها تن محموله  زباله ناخواسته و قاچاق پس از آنکه چین واردات زباله های پلاستیکی را در سال ۲۰۱۸ ممنوع اعلام کرد، به کشورهای عمدتا جنوب شرق آسیا مانند مالزی و اندونزی چرخش یافت اما کوالالامپور و برخی از این کشورها درصدد مبارزه با ا ین موضوع برآمده اند.

"یئو بی یین"، وزیر محیط زیست مالزی افزود: بازگشت مجدد و موفقیت آمیز بیش از ۴ هزار و ۱۲۰ تن زباله پس از اجرای عملیاتی دقیق در بنادر کلیدی مالزی  به منظور مقابله با قاچاق زباله انجام شد.

وی توضیح داد که در داخل نیز با بسته شدن ۲۰۰ کارخانه که به طور غیرقانونی در بازیافت زباله پلاستیکی فعال بودند، برنامه ملی مقابله با قاچاق زباله به کشور با دقت پیش می رود.

 این وزیر زن کابینه ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی تاکید کرد دولت هیچ مبلغی را برای بازگرداندن این زباله پرداخت نکرده است.

به گفته این مسئول مالزیایی قرار است تا اواسط سال جدید میلادی ۱۱۰ کانتینر دیگر نیز به کشورهای صادر کننده این مواد بازگشت داده شود. علاوه براین مذاکره با  مقام های آمریکایی برای بازگرداندن ۶۹ کانتینر دیگر در سال جاری ادامه دارد. این مسیر  برای بازگرداندن ۱۵ کانتینر دیگر  نیز به کانادا، ژاپن ۱۴  مورد و بلژیک ۸ مورد درحال سپری شدن است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر