۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۶۲۸۵
ملخ‌های آفریقایی به بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از زمین های ۵ استان عربستان هجوم بردند. کارشناسان این حمله را در ۲۵ سال گذشته بی سابقه ارزیابی کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، وزارت محیط زیست و آبیاری و کشاورزی عربستان با صدور بیانیه ای در همین رابطه خاطرنشان کرد که هجوم ملخ های صحرایی در حال حاضر در این سطح ظرف ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وزارت خانه مزبور اعلام کرد که توسط ۷۶ تیم مقابله میدانی و ۱۸ تیم شناسایی توانسته ملخ ها را در مساحت ۱۴۰ هزار و ۲۵۵ هکتار واقع در مناطق مکة المکرمة، الباحة، عسیر  ، جازان و حائل شناسایی کند.

بیانیه یاد شده افزود: ۱۵ هزار و ۴۷۵ هکتار از اول تا پانزدهم ژانویه جاری از وجود ملخ های صحرایی پاکسازی شده است و سمپاشی هوایی و زمینی در ساحل جنوب غربی کشور واقع میان دو منطقه مکه مکرمه و جازان انجام گرفته است که مناطق تهامه ، الباحه ، ساحل عسیر و برخی از استان های واقع در منطقه حائل را در برگرفته است.

 دسته های بزرگ ملخ در سال گذشته مناطق وسیعی از عربستان از جمله أبها و ریاض را مورد تهاجم قرار دادند و مناطق پوشیده شده از درختان و محصولات کشاورزی را از بین بردند.

 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در فوریه گذشته نسبت به افزایش سریع دسته های ملخ در سودان و اریتره و رهسپار شدن آنها به سمت عربستان و مصر و مورد تهدید قرار گرفتن محصولات کشاورزی و امنیت غذایی این دو کشور هشدار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر