۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۶۲۳۰
نماینده دوره نهم مجلس گفت: تشییع باشکوه شهید قاسم سلیمانی نه تنها باخت بزرگی برای آمریکایی‌ها بلکه برای کشورهای غربی بود و از طرفی پاسخ ایران به آمریکا و زدن پایگاه عین‌الاسد، یک تحول بزرگ تاریخی است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس -بیژن نوباوه نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستاوردهای مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش، اظهار داشت: ابتدا باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاد و ما چه دستاوردی در این ماجرا داشتیم؛ شهادت سردار سلیمانی یک جنایت جنگی بود که آمریکایی‌ها مجبور به اعتراف آن شدند و این در ذهن آمریکایی‌ها خواهد ماند، چه در سازمان ملل و مجامع حقوق بشر و چه در میان افکار عمومی خود آمریکایی‌ها از ذهن‌ها نخواهد رفت.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها باخت بزرگی کردند، از طرفی تشییع پیکری که اصلا تصورش را نمی‌کردند که اینچنین با شکوه صورت بگیرد؛ آنها با تحلیلی که از شرایط ایران داشتند،‌ بر این تصور بودند که اگر این اتفاق بیفتد، مردم ایران هیچ عکس‌العملی نخواهند داشت، در حالی که همه معادلات آنها برهم خورد و این تشییع باشکوه و حضور حماسه‌ای مردم سبب شد تا آنها رو دست بزرگی بخورند که اگر فرمانده بزرگی را از صحنه خارج کردند، اما در کنارش مردم با یگدیکر متحد شدند و انگیزه های مبارزه با آمریکا بسیار افزایش یافت.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ این باخت بزرگی نه تنها برای آمریکایی‌ها بلکه برای کشورهای غربی بود و از طرفی پاسخ ایران به آمریکا و زدن پایگاه عین الاسد، یک تحول بزرگ تاریخی است که از بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است.

وی بیان کرد:‌ آمریکا شکست بزرگی خورد و هیمنه آمریکا شکسته شد و این نفوذ ناپذیری آمریکا و شکست ناپذیری آمریکا که سال ها آن ر ا از طریق رسانه ها و فضای فیلم ها و هالیوود و همه فضاهایی که در دنیا می‌ساختنند، جنگ مغلوبه را قبل از وقوع برای ملت ها رقم می زد، همه این ها شکسته شد.

نوباوه اظهار داشت: می توان گفت میلیارد ها میلیارد دلار آمریکا ضرر کرد، زیرا از همه سرمایه گذاری اش برای ترساندن دشمنان خود استفاده کرد و همه اینها باد فنا رفت و جمهوری اسلامی ایران نه تنها به عنوان قدرت برتر در منطقه بلکه به عنوان حداقل یک قدرت برابری که می تواند پاسخ تحرکات آمریکا را بدهد و از منطقه و کشورش دفاع کند، در دنیا مطرح شد.

وی ادامه داد:‌ این شکست بسیار بزرگ برای آمریکا این هزینه را توجیه می کند که علیه ایران در همه مجامع شروع به جریان سازی کند. بیش از هرچیز آمریکا تلاش می کند تا این جریان سازی را در داخل ایران و افکار عمومی مردم ایران داشته باشد و با دروغ پراکنی برای مردمی که جزئی از تاریخ انقلاب هستند، سعی می‌کند تا این ارزش‌ها را برای مردم کوچک کنند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای  اسلامی تصریح کرد: آمریکایی ها می دانند که قدرت ایران چیست و این قدرت برابری که شاید سال ها در طول جنگ سرد بین امریکا و شوروی سابق، روسیه، چین و سایر قدرت های بزرگ در جریان است، ایران هم به آن جرگه پیوست و قدرت برابر در مقابله با آمریکا دارد که این بسیار دستاورد بزرگی است.

نوباوه اظهار داشت:‌ همانطور که شهید سلیمانی در دوران حیاتش بزرگترین ارمغان را برای بشریت آورد و مبارزه با تروریسم را به خوبی انجام داد و بزرگترین خطر برای منطقه و حتی جهان مثل داعش را از بین برد، شهادتش هم یک تحول بزرگ تاریخی بود، همچون انبیای الهی و اولیای الهی هم حیاتش و هم مماتش برای بشریت برکت داشت و این برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها قابل تحمل بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر