۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۶۲۱۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی:
جلسه کارگروه انرژی و آب با حضور آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، نماینده قرارگاه پدافند سایبری، مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان (رئیس کارگروه انرژی و آب) و اعضاء کارگروه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، آقایی، در این جلسه نسبت به تهدیدات عصر حاضر اظهار داشت: تهدیدات دشمنان همیشه وجود دارد و لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها پراهمیت‌تر از گذشته است. از آنجائیکه تمامی زیرساخت‌ها تهدیدپذیر و وابسته به یکدیگر هستند از جمله در داده‌های حوزه فناوری این وابستگی به شدت قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: تهدید سایبری برای آن به عنوان آسیب جدی به شمار می رود. چون زیرساخت‌ها نیاز به علم جدید دارند بنابراین باید حوزه تهدیدات زیرساختی و راهکار مقابله با آن دقیقا احصاء شده و از طریق آموزش، فرهنگ سازی، تمرین و برگزاری رزمایش آمادگی لازم کسب شود تا چرخه خدمات رسانی در حوزه انرژی و آب در شرایط اضطراری مختل نشود.

تهدیدات زیرساختی و راهکار مقابله با آن باید دقیقا احصاء شود

در این راستا یوسفی، گزارشی از وضعیت امنیت سایبری دستگاه‌های عضو کارگروه ارائه کرد و افزود: ارزیابی کلی ما ارتقای نسبی وضعیت دستگاه‌ها نسبت به سال‌های گذشته را نشان می‌دهد اما همچنان از وضعیت مطلوب و مورد انتظار فاصله زیادی داریم که برای رسیدن به آن وضعیت نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌ها به مقوله امنیت اطلاعات و تداوم همکاری و تعامل دستگاه‌ها با قرارگاه پدافند سایبری و مرکز افتای استان است.

در ادامه جلسه، میلانی، با توجه به محدودیت منابع بر لزوم اولویت بندی دارایی‌ها و تهدیدات زیرساخت‌های اعضای کارگروه تاکید کرد و خواستار همکاری و همفکری قرارگاه پدافند سایبری استان در اولویت بندی و اجرای طرح‌های امن‌سازی در زیرساخت‌های اعضای این کارگروه شد.

وی اظهار داشت بر اساس اعلام سازمان پدافند غیرعامل کشور عمده ترین تهدید صنعت برق و انرژی کشور در برهه زمانی کنونی تهدید سایبری تعیین شده، که بایستی تهدیدات این حوزه احصاء و بر اساس اولویت بندی نسبت به اجرای طرح های امن سازی مورد نیاز اقدام شود.

در پایان اعضاء کارگروه نیز نسبت به موضوع تهدیدات سایبری در حوزه برق و انرژی به بیان نکته نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی را ذکر کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر