۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۶۱۹۶
هم‌زمان که تروریست‌ها در روزهای گذشته به تناوب توافق آتش‌بس در ادلب را نقض کردند و با واکنش ارتش سوریه و پیشروی نیروهای آن مواجه شده‌اند، آمریکا نیز دمشق و مسکو را تهدید کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، علی رغم گذشت چهار روز از برقراری آتش‌بس در استان ادلب در قالب توافق ترکیه و روسیه، اما نقض گسترده این توافق از سوی تروریست‌ها، حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه را در پی داشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه الوطن سوریه، تروریست‌های جبهة النصره با همراهی تروریست‌های «الجبهة الوطنیة للتحریر» روز گذشته (چهارشنبه) نقاط تجمع ارتش سوریه در خط مقدم جنوب و شرق ادلب را هدف قرار دادند.

عناصر جبهة النصره همچنین از ساعات اولیه اجرای آتش‌بس در بامداد روز یکشنبه، به طور مستمر گذرگاه‌های خروج غیر نظامیان از مناطق درگیری در «الهبیط» و «ابوالضهور» در جنوب و شرق ادلب را گلوله‌باران کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که تروریست‌ها مسیر خروج غیر نظامیان در گذرگاه «ابوالظهور» را بسته و مانع از حرکت خودروها به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه می‌شوند. با این حال این گذرگاه روز گذشته شاهد فرار دهها نفر از دست تروریست‌ها به سمت مناطق تحت تسلط دولت سوریه بود.

در پی این نقض مکرر آتش‌بس، وبگاه روسیا الیوم گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه برای ممانعت از ادامه حملات، روستاهای «ابوجریف» و «تل خطره» در شرق ادلب را به کنترل خود در آوردند که این رخداد از نظر رسانه‌ای به معنای پایان آتش‌بس تلقی می‌شود.

همچنین جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه، مراکز جبهة النصره را در مناطق مختلف استان ادلب به خصوص بزرگراه حماه به حلب را بمباران کردند.

در این میان سفارت مجازی آمریکا در سوریه (در فیس‌بوک) نیز به میدان آمد و روز گذشته دمشق و مسکو را تهدید کرد که در صورت ادامه حملات هوایی و زمینی اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه دو کشور و حامیان آن‌ها را در پی خواهد گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر