۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۶۱۸۰
جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارت استان با حضور آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و راستی، جانشین سازمان صمت و اعضاء کارگروه برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، آقایی، در این جلسه اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی کارگروه صمت ذخیره سازی کالاهای استراتژیک و رصد و پایش تهدیدات اقتصادی است که در این راستا پدافند غیرعامل با 8 رویکرد از جمله پدافند اقتصادی، شیمیایی و ... برنامه‌های خود را عملی می‌کند.

در حال حاضر دشمن برای تضعیف نظام به حربه‌های اقتصادی روی آورده و به همین منظور هر روز شاهد افزایش تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها مانند تعرفه‌های گمرکی نامتعارف، ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی هستیم. آنچه دشمن بر اقتصاد ما تحمیل می‌کند با هیچ یک از موازین رایج و عرف بین الملل مطابقت نداشته و یک مقوله جدید، مدرن و رشد یافته است.

وی از مفهوم شناسی و بازشناسی جنگ اقتصادی به عنوان گام اول دفاع اقتصادی یاد کرد و یکی از مولفه‌های دفاع اقتصادی را برعهده مردم و شهروندان دانست و گفت: در این بخش باید عرصه‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ مصرف، استفاده از تولیدات ملی، تعاون، ... و تقدم مصالح اجتماعی بر مصالح شخصی را نهادینه کرد.

در ادامه جلسه راستی، اظهار داشتند با توجه به شرایط فعلی کشور، سازمان صمت در ذخیره سازی کالاهای استراتژیک هیچ گونه مشکل خاصی ندارد و بیش از 50 درصد از مراکز مهم و نانوایی های استان را دوگانه سوز کرده ایم تا در شرایط اضطراری با مشکل مواجه نشویم.

در پایان این جلسه نیز نحوه مدیریت پسماندهای زیستی و شیمیایی در واحدهای صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضاء کارگروه به بیان نکته و نظرات خود پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر