۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۶۱۶۳
جلسه بررسی تهدیدات زیرساخت‌های منطقه کجوار تبریز با حضور آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و باقری، فرمانده ارشد پدافند غیرعامل منطقه کجوار و مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، آقایی در این جلسه هدف و رسالت پدافند غیرعامل را حفاظت از زیرساخت‌های کشور، صیانت از نیروی انسانی و مدیریت کشور دانست و اظهار داشت: حفاظت از زیرساخت‌ها در این منطقه اهمیت زیادی داشته چرا که پایه‌های اساسی توسعه و بنیان خدمت‌رسانی به جامعه است و با توجه به پیچیده بودن تهدیدات ما باید به دانش جدید و علم روز مجهز شویم تا از زیرساخت‌ها بصورت هوشمندانه محافظت کنیم.

وی در ادامه مولفه های حفاظت از زیرساخت‌ها را در مرحله اول تهدید شناسی، شناخت ماهیت تهدید و در مرحله بعد رصد و پایش همیشگی این زیرساخت‌ها و تحلیل دائمی تهدیدات مربوط به آن‌ دارایی ها دانست. 

وی با بیان اینکه حفاظت از زیرساخت‌های استان اهمیت زیادی دارد، استراتژی دشمن در مرحله اول حمله به این زیرساخت‌ها است و ابزار های حمله نیز از طریق عملیات انتحاری، ریز پرنده ها، خرابکاری، تروریسیم سایبری، کموتروریسیم، تروریسیم پرتوی و استفاده از سلاح‌های پرتابی می باشد در نتیجه هدف حفاظت از این نوع مناطق کاهش آسیب پذیری‌ها، تداوم خدمات ضروری، پاسخ اضطراری به حوادث و در نهایت تسهیل مدیریت بحران است.

در ادامه باقری با بیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن است، اذعان داشت که با وجود واحدهاي صنعتي و توليد مواد شيميايي درمنطقه کجوار كه انتخاب فرمانده ارشد برای منطقه ی کجوار با هدف یکپارچه سازی برنامه های مقابله با تهدیدات دشمن است، بروز کردن این برنامه ها امر ضروری است.

وی در ادامه بیان داشت که اگر در حال حاضر حادثه‌ای در این منطقه رخ دهد در چه سطحی آمادگی داریم و با تمرین و ممارست باید آمادگی خود را ارتقا دهیم.

در پایان، اعضاء جلسه جهت مقابله با تهدیدات در شرایط فعلی کشور نکته نظرات خود را بیان نمودند و پیشنهادات لازم ارائه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر