۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۳۶
روزنامه الوطن سوریه با انتشار مقاله ای در شماره روز دوشنبه تاکید کرد، لابی صهیونیست پیروزی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در دور دوم انتخابات این کشور را مشروط به ترور قاسم سلیمانی کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، روزنامه الوطن در گزارش خود به قلم رفعت إبراهیم البدوی افزود، ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس همچنان تحقیقات گسترده ای را به خود جلب کرده است.

روزنامه الوطن سوریه در ادامه به تاثیر ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرده و نوشت : گستره تأثیر این ترور، ابتدا در سطح ایران و سپس محور مقاومت که از نوار غزه، یمن، عراق، سوریه و لبنان امتداد دارد را در می گیرد.  

این ترور همچنان تحقیقات عمیق و گسترده ای را به دوره پس از سلیمانی به خود معطوف کرده است و اگر به جمعیت چند میلیونی که برای تشییع پیکر سردار سلیمانی آمده بودند و از کربلای عراق شروع شد و با عبور از اهواز، مشهد و تهران به کرمان محل زادگاه شهید سلیمانی رسید و به دلیل ازدجام جمعیت مراسم تشییع ساعت ها به تاخیر افتاد، توجه کنیم متوجه می شویم که با عملیات تروریستی آمریکا، انقلاب اسلامی ایران شتاب بیشتر و بزرگ تری را نسبت به سال ۱۹۷۹ با نسل جدید آغاز کرده است.

الوطن ادامه داد: اما درباره محور مقاومت با توجه به اینکه ترور ابو مهدی المهندس معاون فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در یک عملیات و همزمان با ترور قاسم سلیمانی انجام شد، این ترور به رغم تلاش های آمریکا برای جدایی ملت عراق و ایران و انجام توطئه های مذهبی و تفرقه انگیز، خون واحدی را بین مردم عراق و ایران جاری کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.   

الوطن در ادامه نوشت، اگر به این دیدگاه، مواضع سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را که اجرای قصاص عادلانه و انتقام ترور قاسم سلیمانی را پاکسازی منطقه از وجود آمریکا دانست و وعده داد که اجرا خواهد شد، اضافه کنیم متوجه می شویم که محور مقاومت به رغم تلاش های آمریکا و اسراییل برای ضربه زدن به آن از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی، اجتماعی و معیشتی آماده تر از قبل شده است.  

یکسان بودن اظهارات عبدالملک الحوثی رهبر حوثی های یمن با گفتار سید حسن نصرالله نشان می دهد که محور مقاومت از ایران، عراق؛ سوریه، لبنان و یمن یکپارچه و منسجم است.  

این روزنامه سوری به شرکت رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ارسال پیام تسلیت فلسطینی ها اشاره کرد و افزود : شرکت رهبران این دو جنبش در مراسم تشییع و اعلام پیروی از محور مقاومت تحت حمایت ایران علیه دشمن صهیونیستی نشان می دهد که سپهبد سلیمانی، شهید قدس و از تهران است و این، تصویر محور مقاومت را کامل می کند.  

الوطن با اشاره به شجاعت شهید سلیمانی، ترور ایشان را ضربه سنگینی به محور مقاومت از لحاظ سیاسی و نظامی دانست و افزود: وی برای دفاع از سوریه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و وی را مبنی بر ضرورت مداخله نظامی روسیه در سوریه متقاعد کرد.  

این روزنامه سوری افزود : شهید سلیمانی تصمیمات سرنوشت ساز در سوریه گرفت و طی هماهنگی و تفاهم مستقیم با بشار اسد رییس جمهوری و فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه روند وقایع را تغییر داد.  

نویسنده این مقاله به اشک های آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به هنگام نماز بر پیکر شهید سلیمانی و اندوه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی مراسم گرامیداشت این شهید اشاره کرد و افزود : برای پی بردن به ضربه سنگین وارد شده در پی شهادت سلیمانی باید به گریه آیت الله خامنه ای در هنگام اقامه نماز بر پیکر شهید سلیمانی نگاه کنیم.  

اگر به ضاحیه جنوبی بیروت برگردیم نیز متوجه می شویم که اندوه شهادت سپهبد سلیمانی بر زندگی سید حسن نصرالله سایه افکنده است و غم از دست دادن این فرمانده برای او که پیش از این، فرماندهان بزرگی چون عماد مغنیه، مصطفی بدر الدین، سمیر القنطار، حسان و القیس و دیگران را از داده است، بسیار سنگین تر است.  

الوطن با اشاره به این که گریه آیت الله خامنه ای و اندوه نصرالله نشان می دهد که خسارت ترور شهید سلیمانی چقدر برای ما سنگین است،  اضافه کرد: ترور این شهید در حالی انجام شد که منطقه شاهد ثبت چندین شکست آمریکا از ایران بود که مسیر عقب نشینی آمریکایی ها از منطقه را دنبال می کرد به ویژه پس از ارسال چندین پیام از سوی ایران به آمریکایی ها و کشورهای منطقه مبنی بر اینکه امنیت آب های خلیج فارس به دست ایران و با همکاری کشورهای منطقه امکانپذیر است.  

شکست آمریکایی ها از ایران پس از آن به وقوع پیوست که هواپیمایی جاسوسی بدون سرنشین آمریکا در آسمان ایران سرنگون  و نفتکش انگلیسی در خلیج فارس در پاسخ به توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توقیف شد و نباید از نظر دور داشت که دستگیری تفنگداران نیروی دریایی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از تجاوز به آب های ایران، هیمنه آمریکا را در آب های خلیج فارس فرو ریخت.

این روزنامه همچنین با اشاره به رزمایش نظامی مشترک ایران، روسیه و چین در خلیج فارس افزود: 
رزمایش های نظامی مشترک ایران، روسیه و چین در آب های خلیج فارس را که نشاندهنده شکل گیری ائتلاف جدیدی در آب های خلیج فارس و اعلام آمادگی ایران برای رویارویی با کشورهای قدرتمند بود، نباید نادیده گرفت زیرا آمریکا با شکل گیری این ائتلاف احساس کرد ابهتش در منطقه در مدار شکست قرار گرفته است.  

نویسنده مطلب دشمن صهیونیستی و همپیمانان این رژیم در دولت آمریکا از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه و مایک پنس معاون رییس جمهوری در پشت تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانی را نقش آفرین دانسته و افزود : آنها ترامپ را اقناع کردند که با چنین تروری رای لابی صهیونیستی برای تصدی کاخ سفید در دوره دوم تضمین خواهد شد.  

علاوه بر اینها اجرای معامله  قرن با هدف خنثی کردن مسئله فلسطین و بازگشت نفوذ آمریکا همانند گذشته و آوردن ایران به میز مذاکره بدون پیش شرط در حالی که ایران برداشتن کامل تحریم ها و بازگشت به پرونده هسته ای را از شروط مذاکره بیان کرده بود، بنابراین ترور سلیمانی با نیت چند هدف با زدن یک تیر انجام شد تا در ابتدا بتوانند راس محور مقاومت و سپر انقلاب اسلامی را از بین ببرند و سپس با تغییر معادله و شکستن قوانین درگیری اهداف خود را محقق کنند.  

الوطن با اشاره به اینکه صحبت درباره انتقام ترور شهید سلیمانی واقعیت جدیدی را در جبهه نبرد بین ایران و محور مقاومت از یک سو و آمریکا و متحدانش در منطقه و دشمن صهیونیستی از سوی دیگر رقم زد، اضافه کرد: آمریکایی ها و همپیمانانش اکنون احساس کرده اند وارد یک تونل تاریک شده اند و بدون هزینه های سنگین سیاسی و نظامی نمی توانند از آن خارج شوند که به خروج اجتناب ناپذیر نیروهای نظامی آمریکا از غرب آسیا منجر خواهد شد.  

این روزنامه با اشاره به اینکه برخی ها درباره اجرای عملیات انتقام جویانه و برخی دیگر در به هدف رسیدن انتقام شک داشتند، افزود: اما ایران قبل از آنکه مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی به پایان برسد با قدرت و جرات با شلیک ۱۳ موشک قاره پیما و بالستیک بزرگ ترین و بهترین پایگاه های مستحکم آمریکایی در منطقه یعنی عین الاسد را هدف قرار داد و در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که در راستای انتقام انجام شده است.  

آمریکا و پایگاه های نظامی اش از زمان حمله ژاپن به پایگاه پرل هاربر در هاوانا در سال ۱۹۴۱ تاکنون با چنین حمله ای مواجه نشده بودند.  

این اولین قدم ایران در مسیر ریشه کردن حضور نظامی آمریکا در  غرب آسیا و منطقه است و در اولین قدم آمریکا مشت ناگهانی از ایران دریافت کرد که آثار زخم های آن در چهره دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و دولت نگران او نمایان است.  

نویسنده اضافه کرد: اولین پاسخ ایران، صداهای اعتراض به ترور شیهد سپهبد سلیمانی را در داخل آمریکا علیه دولت ترامپ بالا برده است و مسئولان کاخ سفید نیز از مسئولیت پذیری برای این ترور فرار و مسئولیت آن را به گردن یکدیگر می اندازند در حالی که پرداخت هزینه های این ترور برای آنها اجتناب ناپذیر است.  

الوطن سوریه تحقق تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه را فوری ندانسته و افزود : اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه یک تصمیم فوری نیست بلکه یک تصمیم استراتژیک است که نیاز به بافندگی دقیق فرش ایرانی دارد که به دست محور مقاومت بافته خواهد شد.  

 چنین تصمیمی پس از دستیابی به تعادل قوا با دشمن صهیونیستی و پیروی از مسیر مقاومت در برابر آمریکا محقق خواهد شد و از محور مقاومت مورد حمایت ایران می گذرد، درست همانطور که در ویتنام اتفاق افتاد و حضور نظامی آمریکا در این کشور با عقب نشینی تحقیرآمیز به پایان رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر