۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۱۷
کارشناس مسائل سیاسی روسیه گفت: حمله موشکی ایران نشان داد مکانیزم‌های نظامی آمریکا چندان قوی و منسجم نیست
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «فرهاد ابراهیم‌اف» کارشناس مسائل سیاسی مرکز تحلیلی «والدای» روسیه اظهار داشت: این حمله موشکی نشان داد که سیستم دفاعی آمریکایی‌ها چندان قوی نیست.

وی در ابتدا اظهار داشت: پس از پرتاب موشک‌های ایران ذهن آمریکا و متحدانش در منطقه از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بسیار تغییر کرد و حالا آنها می‌دانند که «تهران» تنها حرف نمی‌زند.

این کارشناس روس تصریح کرد: با این اقدام از طرف ایران می‌توان گفت که در این نبرد این تهران بود که به پیروزی کامل رسید.

ابراهیم‌اف خاطر نشان کرد: آمریکا از واکنش نظامی خودداری کرد و تنها از تحریم‌های جدید خبر داد اما ایران 40 سال تحت تحریم‌های شدید زندگی کرده و به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، امنیت این کشور را تقویت کرد و رئیس جمهور ترامپ از این موضوع اطلاع دارد.

کارشناس روس خاطر نشان کرد: علاوه بر این رئیس جمهور آمریکا شعار اصلی تبلیغات انتخاباتی خود یعنی جلوگیری از وقوع جنگ را رعایت نکرد.

ابراهیم اف گفت: همچنین ترامپ مشکلات داخلی فراوانی دارد و بر خلاف انتظاراتش حتی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه نیز از اقدامات اخیر وی حمایت نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترامپ توسعه روابط با ایران را هدفگذاری کرده و حتی آماده ایجاد برجام جدید است اما حالا این اتفاق غیرممکن می‌باشد.

ابراهیم‌اف گفت: پرتاب موشک‌ها پیامی نه تنها برای آمریکا بلکه برای تمام کشورهای جهان داشت با این مضمون که ایران آماده دفاع از شهروندان خود است.

وی تصریح کرد: ترور «قاسم سلیمانی» رئیس سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پیشنهاد «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد و متأسفانه رئیس جمهوری این کشور از پیشنهاد وزیر خود حمایت کرد اما در حال حاضر ترامپ از این اقدام خود پیشمان است.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا با هدف کاهش مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان از جمله اروپا و روسیه تحریم‌های جدیدی را ایجاد کرده همچنین فشار‌های سیاسی دیگری اعمال خواهد شد بنابراین ایران باید آماده دوره جدید مقابله و مبارزه باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر