۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۵۶۱۰۸
عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به وجود جاسوس‌هایی وابسته به رژیم صهیونیستی،آمریکا، عربستان و امارات درفرودگاه بغداد اذعان کرد و گفت راه ریشه کنی جاسوسی برای آمریکا، قطع پای این اشغالگران است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، «کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از حضور جاسوس‌هایی در فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد که برای آمریکا کار می‌کنند و شخصیت‌های مهم را تحت تعقیب قرار می‌دهند.

علیوی در گفت‌وگو با بغداد الیوم گفت:« در فرودگاه بین المللی بغداد جاسوس‌هایی هستند که ورود و خروج شخصیت‌های مهم به عراق را دنبال می‌کنند تا به آمریکا خدمت کرده باشند و تنها با قطع پای نیروهای بیگانه از عراق می‌توان بر آنها سیطره یافت، بخصوص که پیش‌تر هم درباره حضور آنها هشدار داده شده بود.»

این عضو پارلمان عراق افزود:« آمریکا در هر کجای منطقه، هسته‌های جاسوسی دارد. از جمله در فرودگاه‌های عراق و سوریه که در آنجا افرادی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هستند.»

وی این جاسوس‌ها را وابسته به اسرائیل، عربستان، آمریکا و امارات خواند و گفت: «کشورهای مذکور از جاسوس‌های آمریکا حمایت مالی می‌کنند و هنوز نگرانی‌هایی درباره احتمال تکرار ترورهایی نظیر ترور سردار سلیمانی و ابومهدی وجود دارد.»

شبکه خبری «ان.بی.سی. نیوز» (NBC News) آمریکا روز گذشته جزئیات تازه‌ای از ترور سردار قاسم سلیمانی و به شهادت رسیدن او در عملیات تروریستی نیروهای آمریکایی در عراق منتشر کرد. 

در این گزارش آمده است که عملیات از دمشق آغاز شده، جایی که اطلاعات آمریکا حاکی از حرکت سردار سلیمانی از فرودگاه دمشق به فرودگاه بغداد بوده است و آمریکایی‌ها در انتظار او بوده‌اند. 

پس از فرود آمدن هواپیمای خطوط «اَجنِحة الشام» (ایرباس A320) در فرودگاه بغداد، جاسوسان سازمان سیا آمریکا در فرودگاه بغداد حاضر بوده‌اند. بعد از این سه پهپاد آمریکایی که هر کدام به چهار موشک «هل فایر» مجهز بوده، به آسمان برخاسته‌اند بدون آنکه مشکلی برای پرواز در آسمان عراق داشته باشند. 

ان.بی.سی. نیوز گفته، این روایت را از دو منبع مطلع آمریکایی به علاوه مسئولان آمریکایی دیگری که از این موضوع مطلع بوده‌اند، کسب کرده و در حالی که پهپادهای آمریکایی برای عملیات آماده می‌شده‌اند، مسئولان آمریکایی در حال مشاهده صحنه در صفحات نمایش بزرگی بوده و شاهد آمدن مسئول الحشد الشعبی عراق (ابومهدی المهندس) برای استقبال از سردار قاسم سلیمانی بوده‌اند که ساعت یک بامداد اتفاق افتاده است.

بنا بر این گزارش، مسئولان عراقی هم‌اکنون در حال بررسی نقش جاسوسان آمریکایی هستند که در خلال عملیات در فرودگاه بغداد حاضر بوده‌اند. همچنین اطلاعات سوریه نیز در حال تحقیقات در خصوص کارمندان هواپیمایی «اَجنحة الشام» هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر