۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۶۰۹۸
نماینده مجلس:
نماینده شاهین شهر در مجلس با اشاره به حضور سفیر انگلیس در اغتشاشات شب گذشته تهران گفت: او باید به دخالت هایش در امور داخلی پایان دهد و کشورمان را ترک کند قبل از اینکه ایرانی ها او را مجبور به ترک کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 22 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به مصری رئیس جلسه گفت: از شما می خواهم به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دخالت های سفیر انگلیس در ایران تذکر بدهید. 

وی افزود: حضور بی جهت سفیر انگلیس در برخی تجمعات که دخالت آشکار در امور ایران است باید در مجلس و بویژه کمیسیون امنیت ملی رسیدگی شود. 

نماینده شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: از سفیر انگلیس می خواهم به این گونه دخالت هایش پایان دهد و ایران را ترک کند قبل از آنکه ملت ایران او را مجبور به ترک کنند. 

عبدالرضا مصری رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: خوشبختانه نیروهای عزیز ما ایشان را شناسایی کرده و مورد مواخذه قرار گرفته؛ ان‌شاءالله از طریق مجاری رسمی موضوع رسیدگی می‌شود.

براساس آنچه خبرگزاری فارس نوشته است در تجمع عصر روز گذشته دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده‌اند، رابرت مک‌ایر سفیر کشور انگلستان در میان معترضان و ساختارشکنانی بود که توسط مأموران امنیتی و انتظامی بازداشت شد. او در حال تهیه عکس و فیلم از اتفاقات و حوادث تجمع امروز و گفتگو با معترضان بوده است. مک‌ایر در بدو دستگیری صرفاً به زبان انگلیسی صحبت می‌کرده و از معرفی خود اجتناب کرده است. سفیر انگلیس پس از مدتی به زبان فارسی خود را معرفی و سمت دیپلماتیک خود را عنوان کرده است.

در پی شناسایی مک‌ایر توسط نیروهای امنیتی با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه وی آزاد شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر