۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۰۳۸
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید پاسخ نظامی ایران به جنایت تروریستی آمریکا پیش‌تر به اطلاع طرف عراقی رسیده بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از حضور در سفارت عراق به منظور امضای دفتر یادبود شهدای اقدام تروریستی اخیر آمریکا درباره ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه اقدام ایران تمامیت ارضی عراق را مورد هدف قرار داده،‌گفت: اقدام ایران در ارتباط با پایگاهی بوده که علیه سردار سلیمانی و شهید ابومهدی و سایر شهدای فاجعه جنایتکارانه آمریکا صورت گرفته و با اطلاع دولت عراق بوده و قبلا همانطور که دولت عراق اعلام کرده به اطلاع نیروهای مسلح عراق و دولت عراق رسیده است.

وی افزود: حتما برای تمامیت ارضی و استقلال عراق ارزش زیادی و احترام کامل قائلیم. معتقدیم این منطقه باید براساس احترام متقابل و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه توسط همگان باشد.

* خرسندی مردم از اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درباره خوشحالی مردم از حمله به پایگاه آمریکا در عراق گفت: مردم ما از این خوشحال هستند که اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه نشان داده شد، اما خون شهید سلیمانی بسیار بسیار بالاتر از این است و انتقام خون شهید سلیمانی، صرفا امروز صبح در بعد نظامی و در حمله به پایگاهی که علیه شهید اقدام شده بود، انجام شد.

وی یادآور شد: ولی بعد واقعی انتقام شهید سلیمانی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این خواهد بود که آمریکا با این اقدام احمقانه پایان حضور خودش را در این منطقه رقم زده و پایان حضور آمریکا در این منطقه که حتما اتفاق خواهد افتاد، یک خبر بسیار خوب برای منطقه و نسل‌های آینده ما خواهد بود، چون حضور آمریکا در این منطقه جز خسارت و شرارت چیزی به همراه ندارد.

ظریف همچنین به مردم بزرگ عراق این مصیبت را تسلیت گفت و عنوان کرد: خون شهدای ما که قبلا به دست داعش ریخته شده و با هم ممزوج شده بود، امروز به دست شقی‌ترین آحاد عالم توسط آمریکایی‌های حامی داعش ریخته شد و برادری و همبستگی ملت ایران و عراق را برای همیشه تضمین کرد.

وزیر خارجه بیان کرد: حضور گسترده مردم عراق و ایران در تشییع جنازه این شهدای بزرگوار یک بار دیگر به دنیا نشان داد که خون این شهدا برکاتی برای ملت‌های منطقه دارد و خطراتی برای استعمارگران دارد که کمتر از حضور آنها نیست.

وی گفت: خداوند این شهیدان عزیز شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان و شهید ما برادر عزیزم حاج قاسم سلیمانی را در اعلا علیین و در جوار ائمه معصومین و پیامبر اکرم منعم بفرماید و به ما توفیق دهد که این راه را دنبال کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر