۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۶۰۱۳
کارشناس مسائل دینی قرقیزستان گفت: آمریکا ژنرال سلیمانی را به شهادت رساند ولی این اقدام واشنگتن برای وی پشیمانی به بار خواهد آورد و دوره قدرت آمریکا در خاورمیانه تمام خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس «قادر ملک‌اف» کارشناس مسائل دینی قرقیزستان با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه اظهار داشت: اقدامات آمریکا در خاورمیانه در واقع ماجراجوئی‌های تروریستی است. 

وی تصریح کرد: ترور ژنرال یک کشور در خاک کشور ثالث یک اقدام تروریستی است و این تحولات منجر به فروپاشی سیستم حقوق بین‌المللی، امنیت منطقه‌ای و جهانی می‌شود.

ملک‌اف خاطر نشان کرد: این اقدام آمریکا دوره جدید بی‌ثباتی در منطقه را ایجاد می‌کند اما از سوی دیگر مردم کشورهای منطقه بیدار شده و چهره واقعی آمریکا و متحدانش را دیدند.

وی افزود: چندی پیش آمریکا «قدس» را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و این اقدام جدید این کشور نیز منجر به تشدید مسائل امنیتی شد.

کارشناس قرقیز تصریح کرد: وضعیت فعلی در خاورمیانه واقعا بحرانی است و نخبگان کشورهای مختلف نگران هستند.

وی گفت: مردم آسیای مرکزی اطلاعات درباره تحولات در خاورمیانه را از رسانه‌های روسی دریافت می‌کنند که در آنها اقدامات آمریکا محکوم و از منافع ایران دفاع می‌شود.

ملک‌اف اظهار داشت: اما کمبود اطلاعات درباره اتفاقات در عراق، فلسطین و به طور کلی در خاورمیانه دیده می‌شود و تقویت همکاری در این زمینه لازم است زیرا اقداماتی برای گسترش ایران هراسی و بزرگ‌نمایی اختلافات بین سنی‌ها و شیعیان در فضای اجتماعی انجام می‌شود و این اقدامات در چارچوب منافع برخی کشورهای عربی است.

این کارشناس خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر در قرقیزستان، قزاقستان و روسیه اطلاعات غیرواقعی درباره نقش ایران در خاورمیانه منتشر می‌شود و در آن «تهران» حامی اصلی تروریسم در منطقه معرفی می‌شود که با توجه به اقدامات اخیر آمریکا، این کشور برای توجیه فعالیت‌های تروریستی خود اقدامات در جهت گسترش ایران هراسی در آسیای مرکزی و روسیه را تقویت خواهد کرد.

وی گفت: هدف از این اقدامات ایجاد اختلاف در جهان اسلام است تا مسلمانان نسبت به یکدیگر نفرت داشته باشند و با هم بجنگند.

ملک‌اف تصریح کرد: با توجه به همجواری آسیای مرکزی و ایران، امنیت 2 منطقه وابستگی مستقیم به هم دارند و گسترش بی ثباتی در منطقه در چارچوب منافع آمریکا قرار دارد.

این کارشناس گفت: در حال حاضر ارائه اطلاعات کامل و واقعی درباره تحولات در خاورمیانه به کشورهای آسیای مرکزی در اولویت قرار دارد تا مردم این منطقه آگاه شده و سیاست‌های اختلاف برانگیز آمریکا خنثی شود.

به گفته وی، آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رساند ولی این اقدام واشنگتن برای وی پشیمانی به بار خواهد آورد و دوره قدرت آمریکا در خاورمیانه تمام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر