۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۶۰۱۱
جانشین «عصائب اهل‌الحق» عراق اعلام کرد عراق به تصویب طرح خروج نیروهای آمریکایی کفایت نمی‌کند و همراه با ایران و گروه‌های مقاومت به ترور فرماندهان مقاومت پاسخ خواهد داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد طباطبایی» جانشین «عصائب اهل الحق» عراق اعلام کرد، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران یاد او را از ذهن عراقی‌ها و ایرانی‌ها پاک می‌کند اما برعکس، با این ترور در واقع حاج قاسم دو ملت عراق و ایران را متحد کرد.

وی ادامه داد: اولین ثمره این شهادت تصویب طرح اخراج تمام نیروهای نظامی آمریکایی از عراق بود و ما منتظر مواضع دیگری از پارلمان عراق هستیم زیرا حاج قاسم سلیمانی میهمان عراق بود، ما به خروج نیروهای آمریکایی کفایت نمی‌کنیم بلکه به تحریم تمام کالاهای آمریکایی و بستن سفارت آمریکا در عراق فرا می‌خوانیم.

طباطبایی تأکید کرد: پاسخ به این ترور همانطور که آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر ایران اعلام کردند، قاطع خواهد بود و این پاسخ از سوی جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی عراق انجام خواهد شد.

آمریکا جمعه گذشته علاوه بر به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشدالعشبی عراق را نیز به همراه وی در فرودگاه بغداد شهید کرد.

پارلمان عراق در واکنش به این موضوع رأی به اخراج نیروهای آمریکایی داد. بعد از ابراز خشم دولت آمریکا و شخص رئیس‌جمهور این کشور از تصمیم دولت و پارلمان عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق و تهدید او به اعمال تحریم‌ها علیه عراق، سه منبع مطلع آمریکایی از آغاز تدارک واشنگتن برای وضع تحریم‌ها علیه عراق خبر دادند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر