۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۹۹۲
مراسم باشکوه تشییع پیکرهای سرداران شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همراهانشان در تهران، رسانه ها، مردم و شبکه های اجتماعی عراق را مبهوت کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا جمعیت چند میلیونی تشییع کنندگان در تهران امروز آنچنان از سوی رسانه های عراق بزرگ و بی سابقه گزارش شده که به گفته آنها، رسانه های ایران از پوشش همه جمعیت حاضر در مراسم عاجز مانده اند.

برخی از شبکه های تلویزیونی مانند «العهد»، «الاتجاه» و رسانه های مقاومت در این کشور همچنان از ساعات اولیه صبح مشغول پخش مستقیم جمع میلیونی تشییع کنندگان هستند.

اغلب این رسانه ها با زیر نویس هایی مانند «حضور چند میلیونی مردم تهران در مراسم تشییع سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس» و «حضور باشکوه مردم تهران در مراسم تشییع شهدای مقاومت» نسبت به حضور  این جمعیت چند میلیونی در مراسم تشییع ابراز شگفتی کرده اند.

 برخی از شبکه های تلویزیونی عراق با زدن روبان سیاه روی تصاویر به نشانه سوگواری، از مراسم تشییع امروز تهران به عنوان رخدادی تاریخی یاد کرده اند. 

رسانه های عراق در طول روز گذشته نیز به طور زنده حضور باشکوه مردم اهواز و مشهد مقدس را در مراسم تشییع سرداران شهید را پوشش داده بودند اما حضور کم نظیر مردم پایتخت جمهوری اسلامی ایران در مراسم امروز آنها را انگشت به دهان کرده است.

برخی از شبکه های تلویزیونی عراق همسو با مراسم تشییع در تهران، با  سرودهای حماسی درباره آزادی فلسطین، ادامه راه شهیدان و عدم ترس و نگرانی از سختی ادامه مسیر جهاد، در حال پوشش مستقیم مراسم امروز هستند.

خبرگزاری ها و سایت های خبری و شبکه های اجتماعی نیز اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری بر پیکرهای شهدای مقاومت و حضور همه مقامات کشوری و جمعیت چند میلیونی مردم را مورد توجه قرار داده اند.

«نجاح محمد علی» کارشناس سیاسی برجسته عراق در صفحه شخصی خود نوشته است که رهبر معظم انقلاب در هنگام نماز میت بر سردار شهید قاسم سلیمانی، گریست.

همزمان با مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مقاومت، خانواده شهید حاج ابومهدی المهندس رییس سابق ستاد نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرده است که از امروز به مدت دو روز مراسم ترحیم برای شهدای مقاومت در بغداد برگزار می کند.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت عراق نیز در مقر خود در بغداد روز دوشنبه مجلس ترحیم برای سرداران شهید برگزار می کند.

شخصیت ها و جریان های مختلف سیاسی و گروه های مقاومت از برپایی مجالس مختلف ترحیم به یاد شهدای مقاومت در مناطق مختلف عراق خبر داده اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز اعلام کرده است که فردا سه شنبه مجلس ترحیمی برای سرداران شهید برگزار می کند و پذیرای اقشار مختلف مردم و مقامات دولتی و رهبران سیاسی و شخصیت ها است.

رسانه ها و افکار عمومی در عراق بعد از دیدن مراسم تشییع باشکوه امروز تهران در انتظار پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت آمریکا هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر