۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۵۹۸۰
یک مشاور وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور غیرقابل وصف مردم در مراسم‌های وداع با پیکر شهدای عملیات تروریستی آمریکا، می‌گوید، این حضور را به حساب حمایت از حکومت ایران نگذارید، اگر مردم شرکت نکنند بازداشت یا کشته می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «لن خودورکوفسکی» مشاور وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور میلیونی مردم ایران در مراسم‌های تشییع پیکر سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی مدعی شد که این جمعیت با تهدید و زور در این مراسم‌ها حاضر شده‌اند.

وی در توییتر نوشت: «تعداد زیاد حضور در مراسم تشییع سلیمانی را به حساب حمایت از رژیم نگذارید. وقتی در یک دیکتاتوری زندگی می‌کنید، گزینه دیگری ندارید. شما یا در تظاهرات شرکت می‌کنید، یا بازداشت یا کشته می‌شود...»

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با اشاره به تشییع باشکوه پیکرهای شهدای حمله اخیر آمریکا در عراق، گفت مردم عراق با این حضور به اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا پاسخ دادند. 

پامپئو ساعاتی بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» و همراهان او، در توییتر مدعی شده بود که مردم عراق از این ترور خوشحالند و در خیابان‌ها در حال رقص و پایکوبی هستند.

ظریف در واکنش به این اظهارات و با انتشار تصاویری از حضور گسترده مردم عراق در مراسم تشییع پیکر شهدا، در توییتر نوشت: «۲۴ ساعت پیش، آن دلقک گستاخ - که نقاب دیپلمات به چهره دارد - ادعا کرد مردم در شهرهای عراق در حال پایکوبی هستند.»

وی افزود: «امروز، صدها هزار نفر از برادران و خواهران سرافراز در سرتاسر عراق به او پاسخ دادند. پایان حضور شرارت‌بار ایالات متحده در غرب آسیا آغاز شده است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر