۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۵۹۷۲
در گفت‌وگو با CNN
مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و گو با سی ان ان اعلام کرد واکنش ایران به اقدام دولت واشنگتن در ترور سردار سلیمانی، قطعا یک اقدام نظامی خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، سی ان ان با انتشار متن این مصاحبه و بخشی از فیلم آن در وبسایت خود، به نقل از سردار حسین دهقان نوشت که پاسخ ایران، اقدام علیه یک "پایگاه نظامی آمریکا" خواهد بود.

سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با لباس نظامی و تصویری از شهید سردار قاسم سلیمانی در این مصاحبه حضور یافته بود، به سی ان ان گفت: بگذارید یک چیز را به شما بگویم. رهبر ما رسما اعلام کرده است که ما هرگز به دنبال جنگ نبوده ایم و نخواهیم بود.
وی افزود: این آمریکا بود که جنگ را شروع کرد. بنابراین باید پاسخ های مناسب را به اقداماتی که انجام داده است، بپذیرد.

سی ان ان به نقل از سردار دهقان نوشت: «تنها چیز که می تواند این دور جنگ را پایان دهد، این است که امریکایی ها باید یک ضربه معادل ضربه ای که زده اند، دریافت کنند. بعد از آن هم آنها نباید به دنبال یک دور جدید باشند.»

سردار دهقان پیام توییتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن 52 نقطه در ایران را «مضحک و یاوه» خواند و گفت: ترامپ با قانون بین الملل آشنا نیست. وی همچنین قطعنامه های سازمان ملل را به رسمیت نمی شناسد. 

وی افزود: اساسا وی (ترامپ) یک تبهکار واقعی و قمارباز است. وی سیاستمدار نیست و ثبات روانی ندارد. 

سردار دهقان با  اشاره به قطعنامه 2347 سازمان ملل که تخریب غیرقانونی میراث فرهنگی را محکوم می کند،‌ گفت: اگر ترامپ خواستار پذیرش قانون، منطق و خردمندی بر تصمیم خود است،‌ باید بپذیرد که جنایتکار جنگی است و باید در دادگاهی مرتبط محاکمه شود.

وی در مورد احتمال عملی شدن تهدید ترامپ برای حمله به اماکن فرهنگی ایران افزود: قطعا هیچ کارمند نظامی آمریکا، هیچ مرکز سیاسی این کشور، هیچ پایگاه نظامی آمریکا و هیچ کشتی آمریکایی، در امان نخواهند ماند و آنها در دسترس ما هستند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (13 دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا،  با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر