۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۵۹۷۰
منصور امینی فعال فرهنگی و مسؤول سازمان سراج نسبت به بستن صفحات مجازی ایرانی ها در توئیتر و اینستاگرام واکنش نشان داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، منصور امینی فعال فرهنگی و مسؤول سازمان سراج در نامه‌ای به ریاست مرکز ملی فضای مجازی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به بستن صفحات مجازی ایرانی ها در توئیتر و اینستاگرام واکنش نشان داد.

در این نامه آمده است:

«همانگونه که مطلع هستید پس از شهادت جانسوز سردار حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکای تروریست، شاهد مصداق دیگری از خباثت دشمن در فضای مجازی هستیم که صاحبان مستکبر شبکه های اینستاگرام و توییتر، موج عظیم همدردی ملت ایران با شهید سلیمانی و جریان مقاومت را بر نتافته و در حرکتی دیکتاتورگونه و موهن، مطالب مرتبط با آن شهید عزیز را حذف و حساب بسیاری از کاربران را مسدود کردند. 

این حرکت از یک سو نشان از قدرت عظیم تولید محتوای انقلابی توسط ملت ایران در فضای مجازی دارد(که رعشه بر تن تمام دشمنان و قدرتهای پوشالی مجازی انداخته و ایشان را مجبور به این اقدام وقیح نموده است)، از سوی دیگر نمایانگر دنائت و ذات پلید صاحبان شبکه های اینستاگرام و توییتر است و از دیگر سو نشان از عمق بی تدبیری، سیاست های غلط و ناکارآمدی مدیران دولتی فضای مجازی کشور دارد که منجر به این سطح از گستاخی دشمن شده است.

به راستی این پرسش مطرح است که چرا پس از گذشت ۶ سال از قدرت گرفتن دولت و در شرایطی که رقابت بی رحمانه ای در جهان برای اعمال حکمرانی نوین بر فضای مجازی در جریان است، همچنان دولت قدرت اعمال کمترین سطح از حکمرانی بر فضای مجازی کشور را ندارد؟ آیا نه این است که ۶ سالِ با ارزش به دلیل سیاستهای غلط و ناکارآمد دولت از دست رفته و یک عقب ماندگی عظیم برای کشور در لایه های زیرساخت و سرویس فضای مجازی ایجاد شده است؟

و این پرسش مطرح است که چرا دولت، توان جوانان متخصص این مرز و بوم را برای تولید بسترهای لازم در فضای مجازی کشور بسیج نمی کند؟ مگر نه اینکه قله های دشوارتری مانند دانش هسته ای، موشکی، سلول های بنیادین، نانو و ... توسط همین جوانان فتح شده است؟ و مگر نه اینکه (با رویکرد تمدنی به آینده فضای مجازی) اهمیت این حوزه اگر بیشتر از حوزه های پیشین نباشد کمتر نیست؟ و مگر نه اینکه به تصریح شورای عالی فضای مجازی، دولت مسئول مستقیم توسعه زیرساخت و سرویس های پایه است؟ پس چرا کاری صورت نگرفته است؟اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جریان مردمی فعال در فضای مجازی، برای چندمین بار درخواست می‌کنم در فرصت باقی‌مانده از عمر دولت، علاوه بر اتخاذ سیاست مقتدرانه در مواجهه با پلتفورم‌های خارجی جهت حفظ منافع و حقوق ملت ایران، با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان متخصص و تأمین زیرساخت‌های قوی و مورد نیاز جهت پاسخگویی به چند صد میلیون کاربر، و با یک عزم جدی و سرمایه گذاری کلان و منطقی، در خصوص راه اندازی پلتفرم های قابل رقابت در سطح بین المللی و با مدیریت مستقل، اقدامات لازم را به عمل آورید تا ملت انقلابی ایران اسلامی بتواند نقش واقعی و قدرتمندانه خود را در فضای مجازی نمایان سازد. در غیر اینصورت بایستی در پیشگاه دادگاه عدل الهی، ملت ایران و خون شهدای انقلاب از جمله شهید سلیمانی پاسخگو باشید.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر