۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۹۱۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: با توجه به گستردگی استان و مجاورت با 8 استان دیگر باید در حوزه‌­های مختلف زیستی الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل رعایت شود.
شاه حسینی
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از سمنان، ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در  بیست و دومین جلسه کارگروه بهداشت،سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که  با حضور دکتر دانایی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و اعضای کارگروه در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد گفت: کارگروه سلامت از کارگروه­‌های فعال در حوزه پدافند غیرعامل استان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ضمن تشکر از خدمات، تلاش­ها و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید با ایجاد هماهنگی میان دستگاه­‌های مرتبط با حوزه سلامت و توجه به الزامات و ملاحظات پدفند غیرعامل در زمینه‌­های بهداشتی و رعایت آن­ها، آسیب پذیری­ها در این زمینه کاهش یابد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با توجه به تهدیدات دشمن در زمینه سلامت گفت: باید به مردم و بحث سلامت آن­ها توجه ویژه­‌ای شود چرا که امروزه دشمن از راه­‌های مختلف سعی در ایجاد اختلال در سلامتی مردم داشته و آماده بودن در این زمینه برای مصون نگه داشتن مردم با توجه به تهدیدات احتمالی بسیار مهم است و در این راه می‌­توان از راهکارهای مهم پدافندغیرعامل بهره برد.

ایرج کارخائی گفت: با توجه به گستردگی استان و مجاورت با 8 استان دیگر باید در حوزه‌­های مختلف زیستی مانند: محیط زیست، آب­های آشامیدنی ، منابع آب و ... الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل رعایت شود تا بتوان از همه جهات راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات را طراحی و پیش بینی نمود که می­تواند یکی از مهم ترین فعالیت­های کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری افزود: برای هماهنگی و انسجام بیشتر میان دستگاه­های مختلف اجرایی عضو کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک دوره­‌های آموزشی و مانورهای مشترک پیش‌­بینی شود که در این راستا اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آمادگی هماهنگی و همکاری در این خصوص را دارد.

دکتر دانایی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این جلسه گفت: باتوجه به تهدیدات موجود پیرامون بحث سلامتی مردم دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا کنون در مقابل این تهدیدات، عملکرد قابل قبولی داشته و آمارها نشان دهنده این است که نسبت به سال­های گذشته خوشبختانه دارای مشکلات و معضلات کمتری در زمینه بهداشت و سلامت مردم هستیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سمنان آمادگی دارد تا با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و دستگاه­‌های اجرایی عضو کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک دوره­‌های کاربردی و مناسب مرتبط با بحث سلامت مردم را برگزار کند تا بتوان با استفاده از دوره­­‌های آموزشی و انجام مانورها هرچه بهتر در مقابل تهدیدات حوزه سلامت جامعه را مصون نگه داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر