۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۸۷۶
آسمان دو ایالت نبراسکا و کلرادو در آمریکا به تازگی صحنه پرواز شبانه پهپادهایی بوده است که نه مبداشان مشخص و نه دلیل پروازشان معلوم است. اقدامی که ساکنان این ایالت ها را به شدت وحشت زده کرده و مردم از امنیت خود دراین مناطق ابراز نگرانی کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، این پهپادها بر فراز مزارع به پرواز درآمده و مزرعه داران را دچار هراس و سردرگمی کرده اند.

«میسی بلکمن» (Missy Blackman) که شاهد پرواز سه پهپاد برفراز مزرعه اش بوده است، ‌ گفت: جای سوال است که این پهپادها چرا و چگونه اینجا هستند و هیچ کسی پاسخی برای این مساله ندارد.

تا قبل از کریسمس، دفاتر کلانترهای این منطقه با گزارش های زیادی در مورد مشاهده پهپادهای بزرگ بر فراز آسمان زمین های هموار و مناطق روستایی، ‌ روبه رو بودند.

وجود پهپادها، ساکنان محلی را به ستوه آورده  و به همین دلیل تحقیقاتی فدرال برای دلیل به پرواز درآمدن این پرنده ها آغاز شده است.

به گفته مقام های محلی، ساکنان منطقه حتی درصدد شلیک به پهپادها و سرنگونی آن برآمدند و مقام های مربوطه از آنها خواستند به جای این کار موضوع را به مراجع قانونی گزارش دهند.

این مساله در حالی در کانون توجهات قرار گرفته است که اداره فدرال هوانوردی آمریکا هفته گذشته مقررات جدیدی را وضع کرد که به موجب آن، اغلب پهپادها باید قابل شناسایی باشند.

گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این پهپادها احتمالا برای عملیات نقشه برداری یا آزمایش روی زمین از طرف یک شرکت نفت و گاز به پرواز درآمده، اما دلیل انجام شبانه این عملیات مشخص نشده است.

«کوری گاردنر» (Cory Gardner) سناتور جمهوریخواه ایالت کلرادو اعلام کرد که اوضاع را به دقت تحت نظر دارد. در همین حال، چند مرکز مجری قانون به ساکنان محلی هشدار دادند که تیراندازی به طرف پهپادها، ‌جرم تلقی می شود.

ردگیری پهپاد که می توان از آن برای همه نوع هدفی از جمله نقشه برداری و عکسبرداری استفاده کرد، ‌ امری دشوار است. 

از سال ۲۰۱۵، افراد مسئول پرواز پهپاد در آمریکا ملزم به ثبت آن در دفاتر دولت فدرال شدند، اما هیچ راه قانونی برای شناسایی مالک پهپاد از سوی مقام های محلی و ایالتی آمریکا و یا رهگیری آن وجود ندارد. حتی محدودیت شناسایی پهپادها، به گردانندگان آن امکان نزدیک شدن به کاخ سفید را داده است، بدون آنکه زنگ خطری به صدا درآید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر