۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۵۸۶۷
به دلایلی امنیتی و روانی؛
گوشی‌های هوشمند به علت قابلیت نصب انبوهی از اپلیکیشن‌ها در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده اند، اما برخی از آنها می‌توانند بلای جان کاربران شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، کاربران گوشی‌های هوشمند هر روز بارها و بارها اپلیکیشن‌های مختلفی را کنترل می‌کنند و ساعت‌ها از آنها استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌رسد حذف برخی از این اپلیکیشن‌ها کیفیت زندگی شخصی و حرفه‌ای را ارتقا دهد.

در مجموع می‌توان اپلیکیشن‌هایی که بهتر است در سال ۲۰۲۰ از روی گوشیتان پاک کنید را به چند دسته تقسیم کرد:

الف: اپلیکیشن‌هایی که افسرده تان می‌کنند: مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که باید از روی گوشیتان پاک کنید، آنهایی هستند که شما را افسرده و دلگیر می‌کنند. بخش عمده این اپلیکیشن‌ها مربوط به شبکه‌های اجتماعی هستند که مرتب با نمایش عکس‌های شیک و غیرواقعی از افراد و جلوه سازی غیرواقعی از سفرها و روابط عاشقانه افراد به شما احساس عقب ماندگی کاذب می‌دهند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی حس عقب افتادگی، تنهایی و یاس را در افراد ایجاد می‌کنند و بر روی سلامت، زندگی زناشویی، وضعیت شغلی و غیره افراد تأثیر منفی می‌گذرند. در این وضعیت شما تصور می‌کنید اوضاع زندگیتان از همه بدتر است و از همین رو اگر جسارت و اراده قوی دارید، بهتر است با فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره خداحافظی کنید.

ب: اپلیکیشن‌هایی که حریم شخصی شما را نقض می‌کنند: حریم شخصی در فضای مجازی یکی از نگران کننده ترین موضوعاتی بوده که کاربران در سال ۲۰۱۹ با آن مواجه بوده‌اند. با توجه به افزایش آگاهی عمومی و مجازات‌های اعمال شده بر علیه شرکت‌های متخلف، این موضوع امروزه از گذشته جدی تر گرفته می‌شود، اما هنوز هم برخی اپلیکیشن‌های مشهور تلفن همراه نسبت به حفظ حریم شخصی بی توجه هستند و لذا بهتر است کاربران آنها را حذف کنند. از جمله شناخته شده ترین اپلیکیشن‌های این چنینی می‌توان به مسنجر یا پیام رسان فیس بوک و نسخه موبایلی مرورگر کروم (که اطلاعات زیادی را در مورد کاربران جمع آوری می‌کند) اشاره کرد. اکثر بازی‌های موبایلی نیز در این زمینه عملکرد مناسبی ندارند.

ج: اپلیکیشن‌های ظاهراً رایگان: اگر از استفاده از برنامه‌های رایگان بر روی گوشی لذت می‌برید، باید توجه داشته باشید که برخی از این برنامه‌ها مجبورتان می‌کنند که به شیوه یا شیوه‌هایی دست به جیب شوید و پول خرج کنید. اکثر برنامه‌های موبایلی اصلاً رایگان نیستند و یا با سرقت داده‌های شخصی شما درآمد کسب می‌کنند و یا خدمات پرداخت درون برنامه‌ای به مشتری تحمیل می‌کنند. برنامه‌های سارق داده معمولاً بعدها آگهی‌های مرتبط با علایق و نیازهای شما را نمایش می‌دهند و گاهی نیز این اطلاعات را به اشخاص و شرکت‌های ثالث می‌فروشند. برخی از این برنامه‌ها که برای تغییر چهره یا مقایسه چهره شما با افراد مشهور و غیره به کار می‌روند نیز در عمل به منظور ارتقای عملکرد الگوریتم‌های هوش مصنوعی شرکت‌های ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی پی ان های رایگان، برخی برنامه‌های مذهبی، فیس اپ و غیره از جمله این برنامه‌ها هستند.

د: برنامه‌هایی که مجبورتان می‌کنند، پول خرج کنید: برخی برنامه‌ها به طور رسمی و علنی شما را مجبور به صرف هزینه و پول می‌کنند. عادت کردن به استفاده از این برنامه‌ها بسیار خطرناک است. نمونه‌های بین المللی این برنامه‌ها آمازون، ای بی و برنامه والمارت (مربوط به فروشگاه زنجیره‌ای به همین نام) هستند. در ایران هم نمونه‌های مشابه برنامه‌های مذکور برای خرید وجود دارد. برخی بازی‌ها هم بعد از اجرای رایگان چند مرحله، شما را هیجان زده کرده و سپس پولی می‌شوند و افراد معمولاً در این شرایط برای ممکن کردن اجرای سایر مراحل به سرعت دست به جیب شده و پول خرج می‌کنند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به نسخه‌های مختلف بازی هری پات، ویزاردز یونایت، فورت نایت، کندی کراش، جلی سگا، پوکمون گو، ماورل کانتست و غیره اشاره کرد.

ه: برنامه‌هایی که مجبورتان می‌کنند ۲۴ ساعته کار کنید: برخی برنامه‌ها باعث می‌شوند محل زندگی شخصی شما نیز به دفتر کارتان مبدل شود و آسایش روحی و جسمی را از افراد می‌گیرند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اسلک، آفیس، گوگل داکس، گوگل شیتس، ایر تیبل، ترلو و اسکایپ اشاره کرد. اگر چه این برنامه‌ها به افزایش بهره وری کمک می‌کنند، اما بهتر است آنها را بر روی یک گوشی جدا که تنها در محیط کار مورد استفاده است، نصب کنید و در خانه به آنها دسترسی نداشته باشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر