۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۵۸۶۱
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهم نامه پدافند غیرعامل فرهنگی این وزارتخانه با سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر کاراندیش مروستی با اعلام این خبر، گفت: یکی از ابعاد سیاست های فرهنگی تأمین امنیت بخش های مختلف فرهنگی است. تغییر فرهنگی موجب ورود عناصر مادی و غیر مادی فرهنگ های بیگانه در جامعه می شود.

وی افزود: در بین تبادلات فرهنگی توجه به سیاست نفوذگری و سیاست نفوذ پذیری می تواند در تغییر فرهنگی کشور به عنوان یک سیاست ایجابی مورد توجه قرار گیرد.

کاراندیش ادامه داد: اتکای فرهنگی به درون و تقویت ارزش ها و باورهای دینی و ملی نقش مهمی در ایجاد همبستگی های اجتماعی دارد. بنابراین حفظ سرمایه های مادی و معنوی بخش هنر و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود درون دستگاهی و بین دستگاهی باید مورد توجه همه علاقه مندان این مرز و بوم باشد.

معاون امور حقوقی، امور مجلس و استان ها گفت: در سال های اخیر تلاش شده با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب درباره تأثیرات مخرب ضد فرهنگی بیگانگان، سیاست ها و برنامه های اجرایی مناسبی در نظر گرفته شود.

وی در عین حال تصریح کرد: موضوع پدافند غیر عامل به عنوان یکی از راهکارهای مناسب نظام در قالب سیاست های کلی بوده و دولت محترم نیز در برنامه توسعه ای به آن پرداخته است و در سال های اخیر هم گرایی خوبی برای نهادینه و اجرایی کردن فرهنگ مصون سازی و تاب آوری در موضوعاتی مانند سیاست، اقتصاد، آموزش و غیره به صورت برنامه ای و با نگاه به تبادلات بین المللی در عرصه های مختلف شکل گرفته و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به حیطه ماموریت ها بی شمار بوده است .

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برنامه ریزی هایی در کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه با توجه به وضعیت فرهنگی موجود در حال انجام بوده و شاهد اقدامات آموزشی و فرهنگ ساز موثری در درون و بیرون مجموعه های سازمانی بوده ایم و  برای اینکه بتوانیم در فرهنگ عمومی کشور انگاره ها و باورهای خود را تقویت و در برابر تغییرات فرهنگی و اجتماعی، کشور را واکسیناسیون کنیم با سازمان پدافند غیر عامل کشور مذاکرات قابل توجهی داشته ایم و جلسات کارشناسی متعددی با حضور صاحب نظران و اساتید دانشگاهی برگزارکرده  و در نهایت با تدبیری که وزیر محترم داشتند تفاهم نامه ای بین این وزارتخانه و سازمان پدافند غیر عامل کشور با موضوع  پدافند غیرعامل فرهنگی امضا شد.

وی در عین حال تصریح کرد:  این تفاهم نامه یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور با هدف تاب آوری و ایمن سازی بوده و نیازمند یک تلاش همه جانبه بین مدیران فرهنگی و اتخاذ تصمیمیات مناسب است. از مهمترین نکات مورد توجه در این تفاهم نامه تأکید بر همکاری های مشترک علمی و پژوهشی در حوزه آسیب های فرهنگی و اجتماعی و بهره گیری از نقش تأثیرگذار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است.

کاراندیش گفت: تهیه طرح جامع دفاع فرهنگی و سند راهبردی پدافند غیر عامل فرهنگی کشور و فرهنگ سازی اصول، مفاهیم و گفتمان پدافند غیر عامل در بین نخبگان، دانشگاهیان و آحاد مردم از دیگر نقاط مورد توجه این وزارتخانه و سازمان پدافند غیز عامل کشور است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و تقویت کارگروه های فرهنگی اجتماعی و آموزشی پدافند غیر عامل با دبیری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم در مواجهه با پروژه های ضد فرهنگی که با هدف فروپاشی مرزهای فکری و معنوی نسل نوجوان و جوان کشور از سوی دشمنان انقلاب پیگیری می شود، گام های مؤثری برداشته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر