۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۵۸۶۰
دومین نشست هماهنگی کمیته پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، شهرام آدم نژاد؛ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، محسن ساسانی ؛ معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور و نمایندگان سایر شرکت ها و سازمان های تابع این وزارت خانه، به میزبانی سازمان بنادر، برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در ابتدای این نشست،  با بیان اینکه بنادر از جنبه های پدافند غیرعامل و برخورداری از زیرساخت های بسیار مهم، به عنوان بنادر حیاتی محسوب می شوند،  اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی، متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور است و وجود زیرساخت های موثر بر اقتصاد کلان کشور، سبب شده تا این سازمان برنامه ها و اقدامات گسترده ای برای اجرای پدافند غیرعامل و ایجاد توانمندی های لازم پدافندی در شمال و جنوب کشور، طراحی کند و سامان دهد.

طراحی سیستم بومی ناوبری ملی با رویکرد پدافند غیر عامل 

در این نشست، همچنین شهرام آدم نژاد؛ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این نشست با بیان اینکه برنامه ها و طرح های کلان سازمان پدافند غیر عامل در دستگاه ها و شرکت های تابعه وزارت راه بدون هیچ مانعی پیگیری و اجرا می شود، اقدمات سازمان بنادر در حوزه امنیت 
سایبری را بسیار حائز اهمیت و شایسته قدردانی دانست.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به ساختار و نیروی انسانی پدافند غیر عامل در سازمان های زیر مجموعه وزارت راه باید هرچه سریع تر حل و فصل شود، از طراحی سیستم بومی ناوبری ملی در راستای موضاعات پدافندی خبر داد.

آدم نژاد ، آموزش در حوزه پدافند غیرعامل را بسیار مهم دانست و بر ممارست در انجام عملیات پدافندی برای اجرای درست و اخلاقی دستورالعمل ها و طرح ها تاکید کرد.

به گفته آدم نژاد، سازمان های تابعه وزارت راه باید در خصوص امنیت سایبری، هوشمندانه تر عمل 
کنند.

هیچ سیستم نظامی در دستگاه های اجرایی مستقر نمی شود

در این نشست، محسن ساسانی ؛ معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز گفت:  سامانه هایی در خصوص مقابله با پدیده ریز پرنده ها طراحی شده است که قابلیت پایش، ردیابی و مدیریت ریز پرنده ها را دارد.

سردار ساسانی با بیان اینکه قرار نیست هیچ سیستم نظامی در دستگاه های اجرایی مثل بنادر مستقر شود، گفت: در خصوص پدافند غیر عامل از ظرفیت های وجودی خود مجموعه ها استفاده خواهیم کرد.

وی با شاره به لزوم طراحی ساختار منسجم و یکپارچه در حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه، گفت: در این باره با هماهنگی دستگاه ها ، چارچوب مشخصی تعیین خواهد شد.

برنامه ریزی برای احداث کانال جایگزین در خور موسی

همچنین چنگیز جواد پور؛ مدیرکل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادر نیز در گزارشی از فعالیت های سازمان در حوزه پدافند غیرعامل، با اشاره به کم عرض بودن بخشی از کانال خور موسی به عنوان کانال ورودی بندر امام خمینی ( ره)، از برنامه ریزی برای احداث کانال 
جایگزین بر اساس طرح جامع خبر داد.

جواد پور از پیشرفت ۱۰۰ درصدی مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بندر نوشهر خبر داد و گفت: این مطالعات با پیشرفت ۷۵ درصدی در بندر انزلی، با پیشرفت ۶۵ درصدی در بندر خرمشهر و پیشرفت ۷۵ درصدی در بندر امیرآباد در دست انجام است. 

وی در تشریح برنامه های عملیاتی این اداره کل در سال ۹۹، از طراحی و پیاده سازی سیستم فرماندهی سوانح؛ برنامه ریزی و اجرای مانور های قطع برق ؛ برنامه ریزی و اجرای مانور های سایبری و تدوین الزامات پدافند غیرعامل به صورت تخصصی یاد کرد. 

به گفته جوادپور، کتاب « پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بنادر » با همکاری دانشگاه مالک اشتر در سال جاری چاپ و منتشر شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر