۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۵۸۲۴
به میزبانی دانشگاه گیلان
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت و رییس کارگروه سایبری گفت: کنفرانس ملی پدافند الکترونیکی و دفاع سایبری در اسفندماه سال جاری در دانشگاه گیلان برگزار می‌­شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از رشت،  جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات(سایبری) شورای پدافند غیرعامل استان گیلان به ریاست زاهدی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت و رییس کارگروه برگزار شد. 

در این جلسه وی ضمن قدردانی از اعضای کارگروه در برگزاری نکوداشت هفته پدافندغیرعامل سال جاری گفت: با عنایت به تفکیک وظایف کارگروه از قرارگاه سایبری، رسالت آموزش، ترویج و فرهنگ­سازی بین آحاد جامعه، دانش­ آموزان، دانشجویان، کارکنان دولت و... برعهده این کارگروه است. در این راستا حضور و وجود فضای مجازی در زندگی روزمره مردم نقش کارگروه سایبری را در آگاه­سازی عمومی پررنگ­تر می‌سازد.

در ادامه وی با اشاره به برنامه‌­های آموزشی برگزار شده توسط کارگروه گفت: کارگروه سایبری یکی از 11 کارگروه ذیل شورای پدافندغیرعامل استان است که در طول سال دارای برنامه­‌های آموزشی متنوع است که با همکاری اعضای کارگروه مانند جهاد دانشگاهی، پلیس فتا، آموزش و پرورش، دانشگاه­‌ها و... این دوره­‌ها برگزار می‌­گردد. هدف ما در این کارگروه فقط برگزاری برنامه‌­ها در هفته پدافندغیرعامل نیست بلکه استمرار و پویایی برنامه­‌ها مدنظر است که تاکنون در این راستا روند مثبتی را طی کرده‌ایم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت و رییس کارگروه سایبری افزود: کنفرانس ملی پدافند الکترونیکی و دفاع سایبری در اسفند سال جاری در دانشگاه گیلان برگزار می‌گردد. این کنفرانس با هدف جمع‌آوری آرا و نظرات نخبگان دانشگاهی و صنعت افتا جهت تبادل نظر و ارایه راهکار‌های امن‌سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات برگزار می‌شود.

در ابتدای جلسه فرهادی دبیر کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات(سایبری) شورای پدافند غیرعامل استان به ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه در هفته پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: کارگروه سایبری در هفته پدافندغیرعامل در سطح استان 37 همایش و دوره آموزشی و رزمایش­های گوناگون با موضوعاتی نظیر اصول پدافندغیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات، جنگ نرم، تهدید و شیوه‌­های مقابله با آن، امن­ سازی پیشگیرانه و مصون­ سازی در فناوری اطلاعات و... برگرار کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر