۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۵۸۲۲
رییس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: سیلاب فروردین ماه امسال با وجود وارد کردن خسارت، اما مشکل و تنش آبی ۶۰۰ شهر را رفع کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ اسماعیل نجار عصر سه‌شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان بیان کرد: مدیریت بحران کار سخت و پیچیده ای است و گاهی در شبکه های مجازی حتی صدا و سیما مطالبی منتشر می‌شود که دور از انصاف، جوانمردی و مروت است.

وی با یادآوری اینکه ۷۶ تن در سیل فروردین امسال جان خود را از دست دادند افزود: اگر همت مدیریت بحران نبود و تخلیه منطقه "پل دختر" با قوه قهریه صورت نمی گرفت تعداد زیادی جان خود را از دست می‌دادند.

رییس سازمان مدیریت بحران اضافه کرد: تغییر اقلیم واقعیتی است که باید آن را پذیرفت به گونه ای که در گیلان برف به ارتفاع ۲.۵ متر بارید و ۱.۷ سانتیگراد دما افزایش یافته است، بنابراین باید به تغییر نوع بارش، زاویه و پراکنش بارش توجه داشت.

نجار بیان کرد: فروچاله های موجود در همدان با وجود بارندگی ها ترمیم نمی شود و این وضعیت هم بیانگر تغییر اقلیم در کشور است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: پیش بینی های اداره کل هواشناسی با وجود افزایش دقت اما دقیق نیست که علت آن کمبود امکانات و تجهیزات به علت تحریم ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید میزان آمادگی را افزایش داد گفت: کمبود تجهیزات، امکانات و اعتبارات دنبال شد و در این راستا تنها در یک مصوبه سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برای وزارت راه برای خرید ماشین آلات به منظور استفاده از آن در مواقع بحرانی اختصاص یافت.

نجار با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت نیروهای مسلح مورد تاکید است ادامه داد: این موضوع نشان از اهمیت جامع نگری و پرهیز از بخشی نگری است در غیر اینصورت طبق قانون جدید اگر دستگاهی در زمینه مدیریت بحران استنکاف کند باید به هیات رسیدگی به تخلف های اداری معرفی شود.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران افزود: موقع بروز بحران باید جیب پر از پول و دسترسی ها آسان باشد اما هم اینک فرایند پیش بینی شده سخت و پیچیده است که امیدواریم با اجرای قانون جدید فرایند کار را روان سازی کرد.

نجار آمار و اطلاعات ارائه شده در زمینه خسارت سیل را دقیق ندانست و گفت: نمی شود بعد از وقوع یک حادثه همه مشکلات جامعه حتی آنهایی که ارتباط به سیل نداشته را رفع کرد بلکه برای ساخت هزاران واحد باید به میزان اعتبار دولت، نیازها، مصالح و زمان توجه داشت.

وی موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت اعتباری از منابع صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل زده و عنایت دولت تدبیر و امید به آسیب دیدگان به گونه ای که در کمتر از ۲۴ ساعت ۵۰ درصد اعتبار تخصیص یافت را نشان از تلاش برای رفع مشکلات خسارت دیدگان دانست.

نجار تاکید کرد: مدیریت بحران در زمینه پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض مشکلی ندارد همچنین در زمینه معیشتی نیز درصدد رفع مشکلات و موانع پیش رو تا رسیدن نتیجه هستیم در عین حال در بخش کشاورزی مازاد بر نیاز تسهیلات و بلاعوض در اختیار این بخش قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر