۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۹۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بایستی همچون دوران دفاع مقدس با تدابیر ابتکاری موانع را از پیش روی برداریم، گفت: تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیازمند تامین زیرساخت هاست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این که هم اکنون شاهد فعالیت بخش هایی از شبکه ملی اطلاعات در کشور هستیم، گفت: سیستم بانکی و خدماتی همچون پراکسی‌های اینترنت و همچنین مسیریاب‌هایی که به صورت بومی طراحی شده‌اند توانسته در بستر شبکه ملی به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره بر اینکه این دسته از فعالیت‌ها همچون رزمایشی برای سنجش نقص‌ها و مشکلات این حوزه است، افزود: با رفع نواقص اقدامات لازم برای دسترسی به یک شبکه فراگیر و موفق ملی فراهم می شود.

فرهنگی توسعه و پیشرفت در این عرصه را نیازمند سرعت و دانش دانست و عنوان کرد: اگر در تمامی حوزه ها همچون دوران دفاع مقدس که رزمندگان با تدابیر ابتکاری موانع را از پیش روی خود بر می داشتند عمل می کردیم وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

نماینده مردم تبریز با تاکید بر این که شبکه ملی اطلاعات قابل دستیابی است، ادامه داد:  متاسفانه بسیاری از فعالیت‌ها به تشریفات،گفتگو و مصاحبه‌های کلی اکتفا می شود که بایستی نسبت به تداوم کار و تلاش ها مصمم بود.

وی با بیان اینکه موفقیت در این حوزه نیاز به زمان و تامین زیرساخت ها دارد، گفت: بسیاری از کشورهای دیگر نیز مشکلاتی با دولت های غربی دارند ولی توانسته‌اند شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند‌ که بایستی با کسب تجارب از آنها مشکلات این حوزه را حل کنیم.

فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی مسئولین ذی ربط هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری و زمان بندی آن را مشخص و اعلام کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر