۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۵۷۷۴
در استانداری خوزستان بررسی شد
جلسه‌ای با موضوع ارزیابی مطالعات تاب‌آوری اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از اهواز، جلسه‌ای با موضوع ارزیابی مطالعات تاب آوری اجتماعی استان خوزستان با حضور فیوضی مدیرکل پدافند غیرعامل و آصفی معاون امنیتی و انتظامی استانداری و نمایندگان شرکت سبزآب اروند مجری طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل خوزستان در دفتر معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه فیوضی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد لزوم عملیاتی شدن مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل خوزستان مواردی را مطرح و تاکید کردند ضمن تسریع در جمع بندی و تدوین موارد باقیمانده فصل پنجم مطالعات مبنی بر ارائه راهکارهای اساسی پدافند غیرعامل برای زیرساخت ها، همه الزامات و ضوابط کمی و کیفی طرح مذکور رعایت گردد. همچنین ایشان با اشاره به اهمیت طرح موضوع تاب‌آوری اجتماعی در مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل و اهمیت آن در ارزیابی وضعیت استان ها، بر لزوم بهبود متغیرها و شاخص های مؤثر بر تاب آوری اجتماعی استان تاکید کردند.

در این جلسه جناب آقای آصفی نکاتی در مورد نقش، اهمیت و جایگاه موضوع تاب آوری اجتماعی در مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل خوزستان مطرح و بر تکمیل و تعمیم مطالعات تاب آوری اجتماعی به همه شاخص های مؤثر در این حوزه و بهره برداری از ظرفیت سرمایه های اجتماعی در سطح استان تاکید کردند. ایشان همچنین افزایش تاب آوری و بالا بردن ضریب اعتماد اجتماعی و قوام بخشی ساختار اجتماعی، سیاسی، فرهنگی را نتیجه تاب آوری اجتماعی عنوان و نگاه ویژه به این مقوله را خواستار شدند.

در ادامه جلسه شرکت سبزآب اروند با ارائه گزارشی در قالب پاورپوینت به بررسی موضوع تاب آوری اجتماعی در مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان پرداخت و ذکر کردند افزایش شاخص تاب آوری اجتماعی در استان باعث کاهش آسیب پذیری ها و افزایش مصونیت و کمک به تحقق اهداف پدافند غیرعامل در استان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر