۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۵۷۶۹
آمریکایی ها برای حفظ سهولت آمد و شد تروریست های داعش به داخل خاک عراق این حمله را انجام دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا ناظران سیاسی به دنبال حمله شکل گرفته علیه پایگاه آمریکایی (K۱) در غرب کرکوک پیش بینی می کردند که آمریکا گروه های نظامی مستقر در نزدیکی کرکوک و دشت نینوا را مورد هدف قرار دهد نه آنکه بخواهد در دورترین نقطه عراق در نزدیکی مرز سوریه واکنش نشان دهد .

 ۴ دلیل عمده برای حمله آمریکا

نخست : آمریکا از ابتدا با حضور الحشد الشعبی در القائم مخالف بود  و این سومین بار است که آنها را هدف قرار می دهد زیرا این منطقه در چارچوب محاسبات امنیت راهبردی اسراییل قرار دارد و واشنگتن آن را حلقه اتصال نیروهای مقاومت اسلامی با سوریه و پل آنها به سوی لبنان به شمار میآورد و در نتیجه سعی دارد تا از حضور هر گونه گروه شیعه مسلح در آن جلوگیری به عمل آورد.

دوم : همچنین القائم نزدیک ترین موضع به پایگاه آمریکایی « عین الاسد » محسوب می شود و بر گذرگاه های رفت و آمد نیروهای آمریکایی میان عراق و سوریه اشراف دارد و در نتیجه حضور الحشد الشعبی آمد و شد نیروهای آمریکایی را در حلقه فشار و محاصره قرار می دهد و آنها را در تیررس آتش نیروهای الحشد الشعبی قرار می دهد.

سوم : القائم ریه تنفس داعش محسوب می شود و به واسطه آن صدها تن از داعشی ها به مناطق عراقی واقع در الانبار انتقال می یابند که پرواز بر فراز آن حتی برای جنگنده های عراقی نیز ممنوع محسوب می شود . واشنگتن معمولا از داعش به عنوان برگ برنده خود در عراق و باج خواهی از بغداد بهره برداری می کند.

چهارم : لشکر ۴۵ گردان های حزب الله عراق هدف قرار گرفت زیرا از نظر تاکتیکی و تسلیحاتی و توان مانور دادن بزرگ ترین قدرت رزمی شمرده می شود . ارتش الکترونیکی سفارت آمریکا قبل از این حمله موج تحریکات گسترده ای را به راه انداخت. اطلاعات لو رفته آمریکایی ها چند ساعت مانده به حمله یاد شده از حضور مزدوران عراقی در منطقه القائم حکایت دارد.

آمریکا شامگاه یکشنبه به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد . 

مقامات عراقی شمار کشته و زخمی های حمله یکشنبه شب آمریکا به مقر تیپ ۴۵ متعلق به گردان‌های حزب الله عراق در شهر «القائم» استان «الانبار» در غرب عراق را ۲۵ شهید و ۵۱ مجروح اعلام کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر