۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۷۶۶
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد
سردار دکتر جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با انجام اقدامات زیرساختی در حوزه صنعت و معدن، می‌توان آسیب‌های امنیتی را به صفر رساند.
به گزارش پایداری ملی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن و همچنین فرهنگ سازی و آموزش در زمینه پدافند غیرعامل، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

سردار دکتر غلامرضا جلالی در این مراسم اظهار داشت: برابر چارچوب تفاهم نامه، می‌توانیم خدمات مشاوره تخصصی، تولید الزامات امنیتی، آمادگی رزمایشی و کشف اشکالات این حوزه را به ایمیدرو ارائه دهیم.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن علیه کشور، تصریح کرد: از جمله راهکار‌ها برای رفع این تهدیدها، توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق و ثبات اقتصادی است.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور ادامه داد: ما در کشور، ضعف دانشی و دستورالعمل نداریم و قادریم تهدید‌ها را پاسخ دهیم مشروط بر اینکه این موضوع جدی تلقی شود.

دستیابی به رشد تولید و صادرات به رغم اعمال تحریم‌ها

خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این مراسم گفت: جانمایی مناسب، ریسک اقتصادی پایین و برخورداری از بازار مطلوب، از مواردی است که در ارتباط با پدافند غیرعامل باید مد نظر قرار گیرد ضمن اینکه فولاد خوزستان و فولاد چابهار که در کنار آب‌های آزاد واقع شده اند نمونه‌هایی از جانمایی مناسب طرح هاست.

وی تصریح کرد: این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی ایمنی معادن را در اولویت قرارداده و در راستای عمل به پدافند غیرعامل جانمایی مناسب، ریسک پایین اقتصادی، ایمنی و زیست محیطی را مورد توجه قرار می‌دهد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: برخلاف تهدید‌هایی که در نتیجه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در صنعت فولاد و صنایع معدنی به ویژه فلزات اساسی در سال گذشته و سال جاری انجام شد به طور کلی توانستیم در تولید و صادرات رشد داشته باشیم و ظرفیت‌هایی ایجاد کردیم که در این شرایط نیز به موفقیت دست یافتیم. این بدین معنی است که اقدامات درست و ظرفیت‌های خوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش پایداری ملی، تفاهم نامه بین ایمیدرو و سازمان پدافند غیرعامل کشور به مدت ۵ سال و با موضوع اهتمام در پیاده سازی اصول پدافند غیرعامل در شرکت‌ها، مراکز، مجتمع‌ها و واحد‌های تابعه ایمیدرو، نهادینه سازی اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های جدید، موجود و توسعه‌ای و همچنین اجرای دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی جهت آشنایی مدیران و کارکنان ایمیدرو و شرکت ها، مجتمع‌ها و واحد‌های تابعه با موضوع پدافند غیرعامل، اجرا خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر