۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۵۷۶۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان رصد و شناسایی تهدیدات را مهمترین رسالت شورای پدافند غیرعامل استان دانست.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از سمنان، ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان مهدیشهر که میقانی فرماندار و روسای ادارات و سازمان­های شهرستان مهدیشهر حضور داشتند با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل گفت: مهم ترین وظیفه و رسالت شورای پدافند غیرعامل شهرستان مهدیشهر شناسایی، رصد و پایش انواع تهدیدات مرتبط و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آن تهدیدات است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با توجه به مهم بودن نقش آب و کم آب بودن استان حفاظت ازمنابع آبی در برابر خطرات بیوتروریستی را مهم برشمردند و تاکید کرد: باید برای پیشگیری از تهدیدات، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در منابع آب رعایت شود و آسیب پذیری­ها در این زمینه کاهش یابد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت: باید به ایمنی تاسیسات پرخطر مانند پمپ بنزین و جایگاه­های CNG توجه داشت و ضوابط پدافند غیرعامل را در آن ها کاملا رعایت کرد. چرا که آسیب به هرکدام می تواند به زیرساخت­ها و مردم آسیب برساند.

وی افزود: باید برای همه طرح­‌های در حال اجرا پیوست پدافند غیرعامل تهیه شده و ضوابط مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در آن­ها رعایت شود، همچنین دستگاه­های اجرایی باید دارای مولد برق اضطراری باشند تا بتوانند در مواقع خطر و بحران به فعالیت خود ادامه دهند.

ایرج کارخائی با توجه به تهدیدات سایبری موجود که امروزه از آن­ها به عنوان ابزاری برای آسیب رسانی به زیرساخت­ها استفاده می شود تاکید کرد: الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و سایبری رعایت شود تا همه زیرساخت­ها در برابر تهدیدات مصون گردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری افزود: فرهنگ و گفتمان پدافند غیرعامل را باید در بین مردم افزایش دهیم و اصول پدافند غیرعامل را فرهنگ سازی کنیم تا عموم مردم بتوانند در برابر تهدیدات مردم محور آگاهی داشته و با در نظر گرفتن راهبردهای پدافند غیرعامل در برابر این تهدیدات به شکل مناسب عمل کنند.

وی ادامه داد: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان برای برگزاری دوره‌­های آموزشی و انجام مانور و رزمایش جهت فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در سطح شهرستان مهدیشهر آماده هرگونه همکاری و مساعدت است.

میقانی فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز در این جلسه با اشاره به مهم بودن آگاهی مدیران دستگاه­های اجرایی در برابر تهدیدات گفت: همه مدیران باید از دید پدافند غیرعامل به محیط اطراف نگاه کرده و تهدیدات مرتبط با حوزه خود را شناسایی کنند تا بتوانند با کمک گرفتن از الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل این تهدیدات را احصاء کنند و اقدامات لازم را مبذول دارند. 

وی همچنین خواستار برگزاری دوره‌­های آموزشی عمومی و تخصصی برای مدیران، کارکنان و اقشار مختلف مردم در سطح شهرستان مهدیشهر جهت افزایش شناخت از مفاهیم و مبانی پدافند غیرعامل شد.

همچنین در این جلسه مدیران دستگاه‌­های اجرایی شهرستان مهدیشهر به مسائل و فعالیت­های مرتبط خود با پدافندغیرعامل و رعایت­ الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل در دستگاه خود اشاره­ و امادگی خود را برای اجرای اصول و دستورالعمل­‌های حوزه پدافند غیرعامل اعلام کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر