۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۵۷۶۱
ارتش آمریکا به تازگی فناوری جدیدی را مورد آزمایش قرار داده که با استفاده از آن می‌توان آثار و تبعات حمله موشکی را شبیه سازی کرد؛ بدون آنکه نیازی به پرتاب موشک واقعی باشد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش آمریکا با همکاری یکدیگر در جریان یک مانور نظامی سه روزه از این فناوری جدید که سیستم مدیریت پیشرفته نبرد یا ABMS نام گرفته برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری حجم زیادی از اطلاعات به صورت آنی برای هماهنگ سازی عملیات خود در زمین، هوا و دریا بهره گرفتند.

سیستم مذکور بخشی از یک طرح نظامی گسترده‌تر ارتش آمریکا موسوم به فرماندهی و کنترل مشترک همه جانبه محسوب می‌شود که قرار است تا پنج سال دیگر تکمیل شود و هدف از اجرای آن به اشتراک گذاری حجم بی سابقه‌ای از داده‌های جنگی به صورت آنی و لحظه به لحظه برای پیشبرد موفق عملیات نظامی است.

برای موفقیت در این زمینه از حسگرهای پیشرفته هوایی دفاعی، هواپیماها و ناوهای جنگی جدید، پلتفورم جدید شلیک و نیز سیستم‌های شبیه ساز و از جمله سیستم شبیه ساز حملات موشکی کروز بهره گرفته می‌شود. سیستم یادشده بعد از شبیه سازی این حملات و نتیجه گیری در مورد تبعات آنها بلافاصله داده‌های خود را برای هواپیماهای جنگی و رزم ناوهای عملیاتی در نزدیکی خود ارسال می‌کند تا آنها بتوانند در مورد بهترین واکنش تصمیم گیری کنند. اطلاعات ارسالی با این هدف به طور آنی به روز می‌شوند تا در هر لحظه واکنش‌های مناسبی اتخاذ شوند.

ارتش آمریکا قصد دارد هر چهار ماه یک بار برای به‌روزرسانی و ارتقای این سیستم شبیه ساز و طرح نظامی فرماندهی و کنترل مشترک همه جانبه (JADC۲) تمرین‌هایی را برگزار کند و سرعت و دقت واکنش سیستم مذکور را با استفاده از هوش مصنوعی افزایش دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر