۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۵۷۴۹
نشست تخصصی پدافند سایبری با حضور كريمي معاون توسعه مديريت و منابع استانداری كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، همایشی با عنوان " بررسی روش‌های نوین پدافند سایبری" با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل، اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات و به همت مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر منکرسی رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی و همچنین دکتر بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، طی سخناني به تبیین اهداف و اقدامات در حوزه دفاع سایبری پرداخته و هر کدام گزارشاتی ارائه دادند.

در ادامه مرتضوی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه به تهدیدات نو ظهور اشاره و اظهار داشت: بعد از زمین، هوا، دریا و فضا یکی از عرصه‌هایی که امروزه دنیا را تهدید می کند عرصه سایبری است. كه هيچ گونه مرزي ندارد. لذا تأمين امنیت این حوزه به خصوص با پیشرفت تکنولوژی، در گرو دانش محور بودن آن است.

وی ادامه داد: فناوری‌ها در ذات خود يك دو گانگي اساسي دارند، از يك سو فرصتي براي تسهيل در زندگي انسان ها هستند و از ديگر سو مي توانند در ذات خود تهديداتي را خلق كنند، دانش پدافند غيرعامل می‌تواند اين دوگانگی را با حذف تهديدات به فرصت تغيير دهد.

وی افزود: از مجموع هشت رویکرد اساسی تعریف شده در پدافند غیر عامل، بدليل فناورانه بودن اين رويكردها،پدافند سایبری به عنوان یکی از مهترین آنها و حائز اهمیت است.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزهIT را مهم دانسته و بیان داشت: با آموزش نیروهای متخصص می‌توان امنیت ادارات و دستگاه را در حوزه پدافند سایبری تامین کرد.

کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز پدافند غیر عامل را موضوعی تاریخی دانسته که از دیرباز، مخصوصاً از جنگ جهانی دوم به بعد، همواره مورد توجه ملت ها بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر