۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۵۷۱۹
رئیس پیشین اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال 2019 صدها مورد تخلف علیه خبرنگاران انجام داده و به صورت مستقیم به سمت چشم خبرنگاران شلیک کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سال ۲۰۱۹ شاهد تشدید هدف گرفتن روزنامه‌نگاران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی و شبکه‌های اجتماعی بود.

در همین زمینه «عماد الافرنجی» رئیس پیشین اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی اعلام کرد، هدف گرفته شدن روزنامه‌نگاران و تولید محتواها درباره فلسطین از سوی فیسبوک، توییتر و واتساب و غیره، روی دیگری از هدف گرفته شدن آنها به دست رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد، آنچه این شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند کودتا علیه آنچه تمدن غربی و حقوق بشر می‌نامند، است. حقوق بشری که ضعیفان و قربانیان دائما از آن مستثنی هستند و غرب نیازمند آن است که ادعاهای خود درباره آزادی بیان و آزادی روزنامه‌نگاران را به اثبات برساند.

الافرنجی گفت: سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش تعرض‌های اشغالگر علیه آزادی‌ها در اراضی فلسطینی و افراط در هدف گرفتن روزنامه‌نگاران از سوی ارتش اشغالگر بود و در این سال ۵۹۸ مورد تخلف علیه آزادی روزنامه‌نگاری ثبت شد.

وی ادامه داد، ارتش رژیم صهیونیستی عمدا روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را به گلوله جنگی و پلاستیکی هدف می‌گرفت، بمب‌های گازی به سمت آنها شلیک می‌کرد، آنها را مرود ضرب و شتم قرار می‌داد یا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد، همچنین مانع مسافرت برخی از آنها می‌شد و آنها را بازداشت می‌کرد.

الافرنجی در ادامه به شلیک عمدی تک‌تیراندازی رژیم صهیونیستی به سمت روزنامه‌نگاران خبر داد و گفت، چشم «سامی مصران» از غزه و «معاذ عمارنه» از کرانه باختری هدف گرفته شد و هر کدام از آنها یک چشم خود را از دست دادند.

همچنین در این سال بسیار از حساب‌های روزنامه‌نگاران در شبکه‌های اجتماعی مختلف بسته یا برخی از پست‌های آنها حذف شد.

وی در ادامه از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد به نقش قانونی خود برای توقف این اقدامات رژیم صهیونیستی عمل کنند و حمایت لازم را از اصحاب رسانه انجام دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر