۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۵۶۹۹
روزنامه عبری زبان معاریو در تحلیلی به نقل از رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی آورده است که به دنبال تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از منطقه، جاسوسی از کشورهایی نظیر عراق و یمن به گردن اسرائیل افتاده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس پایگاه خبری عراقی موازین نیوز نوشت:توجه به تعداد روزافزون عرصه‌های منطقه‌ای که مورد توجه و پیگیری‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، ارزیابی استراتژیک سالانه تهیه شده توسط بخش اطلاعات نظامی این رژیم (امان) شامل گزارشی از تهدیدهای ناشی از یمن و عراق برای اسرائیل خواهد بود.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید که خروج آمریکا از منطقه اسرائیل را در رویارویی با چالش‌های منطقه تنها گذاشته است و از همین رو سازمان اطلاعات اسرائیل به دقت مراقب عرصه‌های جدیدی است که تا پیش از این مورد توجه اسرائیل قرار نداشته است.

طبق این گزارش، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی به نقل از این تحلیلگر نظامی آورده است: «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل اخیرا به وضوح از سیاست آمریکا در منطقه انتقاد کرده زیرا سنگینی بار خود را بر دوش ارتش اسرائیل انداخته است.

بر اساس این گزارش، آنچه در تل آویو ناامید کننده است این واقعیت است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  تمایل خود را برای دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با ایران پنهان نمی‌کند و تهران هم به توافقی علاقه‌مند است که تحریم‌های اعمال شده  علیه آن را پایان می‌دهد.

کوخاوی ادعا کرده است: هم اکنون ایران ۱۸۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده در ماه  یعنی اورانیوم چهار درصد تولید می‌کند که این امر باعث می‌شود در کمتر از یک سال مقدار اورانیوم مورد نیاز برای تولید بمب هسته‌ای را غنی سازی کند ، زیرا این مقدار به ۱۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

وی توضیح داد: گرچه ایران می‌خواهد از نرخ غنی سازی چهار درصد تجاوز نکند، در عوض، مایل است که رآکتورهای هسته‌ای خود را در «نطنز» و «فردو» با سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته تأمین کند. دستگاه‌های جدید، فرایند غنی سازی را پنجاه برابر می‌کنند.

به ادعای رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایی در اسرائیل وجود دارد درباره اینکه ادامه روند غنی سازی اورانیوم ایران به برنامه هسته ای این کشور کمک کند تا به موقعیتی برسد که عملیات نظامی قادر به بازگرداندن  آن به عقب نباشد.

وی ادامه داد: «از آنجا که ایران اعلام کرد مقادیر زیادی "آب سنگین" را به دست آورده است  که می‌تواند با راه انداری راکتور اراک از آن برای تولید پولونیوم استفاده کند، این قضیه واقعا امور را پیچیده‌تر می‌کند».

این گزارش به نقل از کوخاوی آورده است: «اگر تحریم‌های اقتصادی و عملیات اطلاعاتی خاموش و بی سر و صدا علیه ایران به اهدافش نرسید، اسرائیل برای ناکام گذاشتن برنامه هسته‌ای ایران از طریق عملیات نظامی مستقیم آماده می‌شود.»

وی افزود: «از آنجایی که تل آویو فرض را بر این می‌گیرد که حزب الله در رویارویی آتی با ایران یک طرف این درگیری خواهد بود از همین رو رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل موج تهدیدهای خود علیه لبنان را بالا برده‌اند کوخاوی اخیرا به طور ویژه تاکید دارد که به لبنانی‌ها درباره پیامدهای وقوع هر جنگی با حزب الله هشدار داده است».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر